Nová propojka Branišovská – Na Sádkách se dnes otevřela, o 60 dní dříve


„Naším dlouhodobým programem je dotáhnout, co tady Jihočechům a Budějčákům nejvíc chybí, a to jsou dopravní stavby. Jsem moc rád, že funguje i dobrá spolupráce s městem. Historicky je bohužel provedena jen studie dalšího protažení této stavby směrem na Litvínovice a její napojení v oblasti kruhového objezdu. Tam už se ale pohybujeme na katastru Litvínovic a napojujeme se na silnici 1. třídy. Tak jsme se jako Jihočeský kraj ujali koordinace této přípravy. Ukázalo se, že ta stávající zpracovaná studie úplně neodpovídá územnímu plánu, takže musíme lehce upravit koridor, aby do něj stavba mohla být řádně zasazena. Je to veřejně prospěšná stavba a českobudějovické zastupitelstvo na svém jednání 11. prosince schválilo přípravu změny územního plánu,“ uvedl českobudějovický radní a jihočeský hejtman Martin Kuba s tím, že podél dnes otevřené propojky vede také cyklostezka.
„Chceme udělat i cyklostezku, která by napojovala Litvínovice do Stromovky včetně ekoduktu. Je důležité pak to vlastní napojení v oblasti na silnici I/3, kde by mělo dojít ke změně stávajícího kruhového objezdu na stykovou křižovatku a měl by tam vzniknout nový kruhový objezd,“ dodal Martin Kuba.
Zhotoviteli poděkoval také první náměstek primátorky Petr Maroš a zmínil, že ve městě moc nových komunikací nevzniká. „Teď stojíme na silnici, která určitě městu uleví i do budoucna. Tady je rozvojové území, kde by mělo vzniknout velké množství bytů, nebojím se ho nazvat skoro novou čtvrtí, kde bude bydlet až 30 tisíc lidí, proto máme připravené už i autobusové zastávky. Netýká se to pouze této komunikace, napojení musí být ale mnohem větší, proto chystáme rekonstrukci ulice Na Sádkách, která by měla proběhnout pravděpodobně v roce 2025. Už teď je vyhlášené výběrové řízení na rekonstrukci ulice Na Zlaté stoce, společně s Jihočeským krajem budeme rekonstruovat i Branišovskou,“ zmínil Petr Maroš.
Nová komunikace měří 640 metrů a její součástí je průsečná křižovatka pro dopravní obsluhu přilehlých lokalit. Odvodnění je řešeno do silničních příkopů přes vtokové objekty do dešťové kanalizace. Protihluková stěna za chodníkem na konci hlavní trasy je dlouhá 55 metrů, v místě je osazeno veřejné osvětlení komunikace, chodníků i cyklostezky. „Za každou novou silnici jsme rádi, protože Budějovicím chybí základní páteřní komunikace, i to je důvodem, proč jsou kolikrát ucpané. Skvěle funguje spolupráce s Jihočeským krajem i ŘSD. Už tady bylo zmíněno, že nemyslíme jen na automobilový provoz, ale i na cyklisty. Naším smělým plánem je dostat cyklisty až do Jungmannova parku k Jižní zastávce, už na to máme zpracovaný plán, teď se věnujeme studii. Líbilo by se mi protáhnout tuto trasu z Máje až na Složiště, k zanádražní komunikaci a napojit se na tu stávající síť, abychom měli i takový cyklistický obchvat městem,“ dodal při dnešním slavnostní akci náměstek primátorky Lubomír Bureš.
Diskuse k článku