Nový provozovatel na jihočeských železnicích přinese úspory a lepší komfort - Jižní Čechy Teď!




Nový provozovatel na jihočeských železnicích přinese úspory a lepší komfort - Jižní Čechy Teď!
25. 11. 2016 23:44

Nový provozovatel na jihočeských železnicích přinese úspory a lepší komfort

JIŽNÍ ČECHY - Přepravu osob po železnici na tratích České Budějovice – Černý Kříž, Číčenice – Nové Údolí a Strakonice – Volary bude už za rok nově zajišťovat společnost GW Train Regio. V pátek 25. listopadu o tom podepsali smlouvu za Jihočeský kraj hejtman Jiří Zimola a za GW Train Regio předseda představenstva Peter Bosáček. Změna nastane od 10. prosince 2017 na dalších 15 let. Kraj za služby uhradí 2,25 miliardy korun. Oproti dosavadnímu provozovateli, kterým jsou České dráhy, kraj ušetří 300 milionů a zároveň se zvýší i komfort pro cestující.




GW Train Regio získala tento kontrakt v březnu loňského roku na základě výběrového řízení, kde s nejlevnější nabídkou zvítězila před společností ARRIVA Morava a právě Českými drahami. Ty se však s výsledkem odmítaly smířit, zejména se zadávací dokumentací a cenou, kterou považovaly za nepřiměřeně nízkou. S námitkami se obrátily na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže i Krajský soud v Brně, ale ani u jedné instituce neuspěly. Čtvrtého listopadu 2016 byla všechna předběžná opatření na zákaz uzavření smlouvy mezi Jihočeským krajem a vítěznou firmou GW Train Regio zrušena.

Ušetří se stovky milionů
Dotažení celé této záležitosti až k podpisu smlouvy označil hejtman Jiří Zimola za jednoznačný úspěch. „Zároveň se jedná i o vzkaz ostatním krajům, aby se nebály vybrat si tu zdánlivě složitější cestu, která je sice plná komplikací a složitých vyjednávání, ale na jejím konci je významná finanční úspora a zvýšení komfortu pro cestující na železnici,“ uvedl Zimola.
Podle hejtmana dal tímto kraj zároveň najevo, že umí dobře hospodařit s veřejnými prostředky na úkor toho, aby se vydal cestou nejmenšího odporu uzavíráním či prodlužováním smluv s největším dopravcem v zemi, tedy s Českými drahami. „Kontrakt s GW Train Regiem nám přinese za 15 let úsporu 300 milionů korun. Dalších 150 milionů díky tomu navíc ušetří stát, který na regionální veřejnou dopravu přispívá,“ dodal Zimola.
Jenom pro představu, ušetřených 300 milionů by například více než třikrát pokrylo náklady, které kraj letos investoval do oprav středních škol, téměř dvakrát by stačilo na výstavbu Domova pro seniory v Bechyni, nebo by na tři roky zajistilo financování Programu rozvoje venkova.

Lepší služby navíc
Náměstek hejtmana pro dopravu Jan Kubík uvedl, že s příchodem společnosti GW Train Regio na zmíněné regionální tratě se zvýší i rychlost cestování a tím pádem se zkrátí jízdní doba. „Pozitivně se to rovněž odrazí v rozvoji cestovního ruchu na Českokrumlovsku, Prachaticku a v jihočeské části Šumavy včetně propojení s bavorským dopravním systémem v Novém Údolí – Haidmühle,“ naznačil Kubík s tím, že moderní vozy poskytnou mimo jiné prostor i pro přepravu jízdních kol, kočárků a osob s omezenou schopností pohybu.
Předseda představenstva GW Train Regio Bosáček potvrdil, že provoz má být zahájen 10. prosince příštího roku. „Na zmíněné tratě nasadíme celkem 15 vozidel Regio Sprinter, která tu ročně urazí zhruba 1,3 milionu vlakových kilometrů,“ dodal.

Nabídnou práci zaměstnancům Českých drah
Robert Krigar, generální ředitel Skupiny Jihotrans, do které společnost GW Train Regio patří, pak řekl, že podle tarifu, který používají, by mělo být základní jízdné na většině úseků oproti současnosti levnější. „Rovněž jsme připraveni na daných tratích zajistit bezpečnost minimálně na takové úrovni, jaká je doposud. A pokud bude z jejich strany zájem, budeme se také snažit přijmout co nejvíce současných zaměstnanců Českých drah, kteří tu pracují,“ uzavřel Krigar.

Co nabízí vozy GW Train Regio
– Připojení WIFI
– Zásuvky 220 V u sedadel ve stanoveném počtu
– Sedadla s opěrkou hlavy (s výjimkou sklopných a vyjímatelných sedadel)
– Polohovací sedadla
– Variabilní uspořádání prostoru (možnost vyjmutí nejméně 8 sedadel pro přepravu vozíčkářů resp. jízdních kol)
– Velkoprostorové WC s možností přebalování kojenců
– Optický informační systém pro cestující uvnitř vozidel
– Optický informační systém vně vozidel
– Klimatizace
– Jízdenkový automat ve vozidle (nejméně 1 v každém vlaku)
– Ovládání dveří vstupní – tlačítkové, vnitřní – tlačítkové nebo na fotobuňku

-rš-

Diskuse k článku

Pro přidávání komentářů je nutné se přihlásit / registrovat.