Písecké poštovní depo půjde k zemi. Jak to vypadá s kontroverzním parkovacím domem?

Radní Písku schválili zadání veřejné zakázky na demolici depa. Předpokládaná cena je zhruba šest milionů bez daně. Zahájení prací je plánováno na březen, skončit se má v květnu. Demolice se bude týkat dvou objektů – samotného bývalého poštovního depa a také staré plechové autodílny. „Když všechno půjde hladce, mělo by do začátku turistické sezóny vzniknout asi 30 nových parkovacích míst,“ řekl místostarosta Josef Knot (TOP 09).
Po demolici depa vznikne provizorně upravená a zpevněná parkovací plocha. Větší investice by postrádala smysl, pokud vedení města hodlá dotáhnout do konce připravovaný parkovací dům, kterému toto provizorní parkoviště následně ustoupí. „Máme zpracovanou studii na zástavbu proluky na nároží a na výstavbu parkovacího domu pro bezmála 250 aut,“ uvedl Josef Knot. Momentálně se v přední části parkoviště proti poště parkuje hodně divoce. Větší řád má až zadní plocha, kde jsou jednotlivá stání vyznačena čarami.
Zbourání depa považuje město v podstatě za první etapu zkapacitnění parkování v centru. Záměr má pak dojít až k propagovanému parkovacímu domu, na který místní nemají jednotný názor. Proti jsou zejména obyvatelé Žižkovy ulice, kteří se obávají negativního dopadu na jejich bydlení.
Povolovací proces k parkovacímu domu by měl být zahájen ještě v letošním roce, kdy je údajně naplánováno podání žádosti o vydání územního rozhodnutí. Vedoucí odboru investic Václav Filip připouští, že termín výstavby parkovacího domu je ale nedohlednu, protože se dá očekávat, že obyvatelé Žižkovy ulice ze svých námitek neustoupí. „Jejich hlavním protiargumentem je obava ze zvýšené hlučnosti a prašnosti kvůli navrhovanému vjezdu z Žižkovy ulice,“ dodává Václav Filip.
Parkovací dům je projektovaný jako terasovitá stavba, která svými patry ustupuje směrem od domů v Žižkově ulici. Dům by pak neměl výrazně převýšit objekt depa. Jedno patro by mělo být zapuštěné do terénu, na něm by měla být další tři podlaží.
Diskuse k článku