Proč se v Písku navyšuje počet úředníků - Jižní Čechy Teď!
22. 8. 2019 23:38

Proč se v Písku navyšuje počet úředníků

PÍSEK – V červenci přistála na stole píseckým radním žádost o navýšení počtu zaměstnanců městského úřadu v Písku. Odbor školství a kultury žádal o tři pracovníky navíc. Jeden by měl fungovat na odboru stále, další dva se mají podílet na projektu inkluzivního vzdělávání, jejich plat má být hrazen z dotace a po vypršení projektu bude počet úředníků o dva snížen.




 

Odbor životního prostředí požádal o jednoho zaměstnance navíc, což vysvětluje změnou stavebního zákona a převedením některých kompetencí na odbor životního prostředí. Jde prý zejména o územní rozhodování u vodních staveb. „V důsledku sucha došlo v posledních dvou letech k významnému nárůstu počtu žádostí o stavební povolení domovních studní. Zároveň se zvyšuje podíl sporných situací mezi účastníky řízení a vlastníky již existujících studní,“ píše odbor s tím, že narůstá také počet vydávaných závazných stanovisek k celé řadě záměrů.

O jednoho úředníka navíc požádal také odbor dopravy, který chce navýšit počet zkušebních komisařů. „Celkem agendu vykonávají dvě osoby. Ve správním obvodu je registrováno 26 autoškol, což je třetí nejvyšší počet v rámci skupiny B. Dochází k neustálému nárůstu žadatelů o získání řidičského oprávnění,“ píše odbor. A zvyšuje se prý také počet testů. Téměř každý druhý žadatel musel dělat opravnou zkoušku z pravidel provozu.

Další žádost o jedno pracovní místo přidal odbor sociálních věcí. Ten ho chce využít pro agendu opatrovanců. Celkově má odbor tuto činnost zajištěnou jedním celým úvazkem. „V roce 2013 jsme měli v péči 15 opatrovanců, v roce 2018 již 37. Do konce letošního roku jsou nahlášeni další tři opatrovanci,“ uvedl odbor. O jednoho úředníka požádal také odbor investic a rozvoje, který to obhajuje nárůstem počtu investičních akcí. „Investiční oddělení tvoří tři lidé, nyní některé akce musí zajišťovat vedoucí odboru, pracovník oddělení rozvoje a rovněž pracovníci údržby majetku města. Odbor investic zajišťuje investiční akce i pro jiné odbory, jako školství a doprava,“ popisuje úřad.

V lednu letošního roku rada města schválila celkový počet 165 úředníků. Nové požadavky tento počet zvedly na 172. Rada města to posvětila a osmi hlasy schválila. Zdržel se jediný radní a nikdo nebyl proti. Hlasovalo se ještě o návrhu místostarosty za ČSSD Ondřeje Veselého, který navrhoval počet zaměstnanců 170 bez sociálního a dopravního odboru. Pro byl ale jen jeden hlas, dva byli proti a šest se jich zdrželo.

„Neustále měnící se legislativa sebou přináší i nárůst práce v oblasti státní správy. Finanční zátěž při přijetí pěti zaměstnanců je zhruba 1,3 miliony korun. Na státní správu město dostává poměrnou část prostředků od státu,“ popsala pro radu města tajemnice městského úřadu Zlatuše Hofmanová.

Petr Eliáš
Petr Eliáš

Diskuse k článku

Pro přidávání komentářů je nutné se přihlásit / registrovat.