Pivo, které propaguje cestovní ruch. Na Budějovicku uvařili limitku Budějčáka - Jižní Čechy Teď!




Pivo, které propaguje cestovní ruch. Na Budějovicku uvařili limitku Budějčáka - Jižní Čechy Teď!
před 8 hodinami

Pivo, které propaguje cestovní ruch. Na Budějovicku uvařili limitku Budějčáka

Pivo, které propaguje cestovní ruch. Na Budějovicku uvařili limitku Budějčáka
Pivo, které propaguje cestovní ruch. Na Budějovicku uvařili limitku Budějčáka
Pivo, které propaguje cestovní ruch. Na Budějovicku uvařili limitku Budějčáka
Pivo, které propaguje cestovní ruch. Na Budějovicku uvařili limitku Budějčáka
Zobrazit galerii (6)
Pivo, které propaguje cestovní ruch. Na Budějovicku uvařili limitku Budějčáka

ČESKOBUDĚJOVICKO – Pivo Budějčák pomáhá propagovat cestovní ruch a pivní stezku. V Turistické oblasti Budějovicko ho uvařili letos potřetí. Limitovaná várka vznikla tradičně ve Výzkumném a výukovém minipivovaru FZT na Jihočeské univerzitě. K dostání v plechovce bude v Infocentrech v Budějcích a na Hluboké a v Galerii Panská 1. Čepovaný pak ve studentském klubu Kampa. Autorem etikety je Českobudějovický umělec Daniel Kyncl, originální obraz bude vydražen v charitativní aukci.


Pivo, které propaguje cestovní ruch. Na Budějovicku uvařili limitku Budějčáka - Jižní Čechy Teď!

Pivní stezka Budějovicko sdružuje 11 malých i velkých pivovarů v turistické oblasti Budějovicko a pomáhá turistům v orientaci při návštěvě regionu, informuje o možnostech prohlídek pivovarů a ochutnávce vyráběných piv. Pivo Budějčák uvařili v rámci kampaně na její propagaci zástupci turistické oblasti se sládky z Výzkumného a výukového minipivovaru FZT na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích. Limitovaná várka vznikla již potřetí. “Pivovarnická tradice Budějovicka skvěle zapadá do současného trendu cestování za gastronomií a lokálními produkty. Také proto dlouhodobě komunikujeme projekt Pivní stezky Budějovicko, jako součást kampaně na podporu cestovního ruchu. Letní limitka piva Budějčák nám s propagací pomáhá již třetím rokem,” říká ředitel Turistické oblasti Budějovicko Tomáš Polanský.

Letní speciál Budějčák je za studena chmelený světlý ležák typu India Pale Lager (IPL). Stejně jako v minulých letech ho na základě své receptury uvařili sládci Výzkumného a výukového minipivovaru Fakulty zemědělské a technologické Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Pivovar slouží mimo jiné pro výuku studentů, ale také jsou zde pořádány kurzy pro veřejnost včetně varianty zakončené osvědčením o úplné profesní kvalifikaci v oboru Pivovarník – Sladovník.

“Pivo Budějčák 2025 jsme opět uvařili ve velmi limitované várce 400 litrů a pouze 100 litrů jsme stočili do plechovek s unikátní etiketou. Budějčáka nevnímáme jako produkt, ale jako symbol pivovarnické tradice v naší oblasti. Má především upozornit na to, že se na Budějovicku, a v celých jižních Čechách vaří skvělá piva, za kterými se vyplatí cestovat. Pokud tedy nestihnete ochutnat přímo Budějčáka, vůbec to nevadí, protože na pivní stezce je vždycky z čeho vybírat,” popisuje strategii marketingový manažer Turistické oblasti Budějovicko Vojen Smíšek.

Pivo je k dispozici od pátku 18. července v půllitrových plechovkách na infocentrech v Českých Budějovicích a v Hluboké nad Vltavou a také v Galerii Panská 1. Čepované do skla ho pak mohou zájemci ochutnat od soboty 19. července ve studentském klubu Kampa v areálu Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích.

Etiketa od Daniela Kyncla a charitativní aukce obrazu

Již v loňském roce přišli autoři s myšlenkou, zapojit do návrhu etikety lokální umělce a postupně udělat z plechovek Budějčáka unikátní sběratelskou sérii. Grafiku té letošní si vzal na starosti Daniel Kyncl, kterého mohou lidé znát díky velkoplošným malbám ve veřejném prostoru v jižních Čechách. Kyncl pro tuto příležitost připravil pestrou grafiku plnou lokální symboliky, z předlohy následně vznikl obraz ve formátu 110×90 cm. Stejně jako další umělcova tvorba, je obraz k vidění v Galerii Panská 1 v centru Budějovic, ale jen do doby, než bude vydražen v online aukci.

Výtěžek z aukce půjde na provoz Domácího hospice Ledax, který poskytuje odbornou péči nevyléčitelně nemocným dospělým i dětem, kteří chtějí poslední dny trávit doma, obklopeni svými blízkými. „Jsme tu pro to, aby čas, který takovým lidem zbývá, byl co nejlepší a v momentě, kdy už je nemoc opravdu těžká, se staráme o to, aby byl konec jejich života dobrý a důstojný. Aby netrpěli žádnými potížemi a konec byl klidný. Aby jim bylo prostě dobře,“ vysvětluje lékařka Domácího hospice Ledax MUDr. Veronika Helešicová.

Péči poskytují nepřetržitě 24 hodin a 7 dní v týdnu přímo v domovech klientů, aby byli v prostředí, které znají, tedy v bezpečí, lásce a klidu. Všech 11 pivovarů sdružených Pivní stezkou Budějovicko naleznete na ​​http://bit.ly/pivnistezka

Vojen Smíšek

Diskuse k článku

Pro přidávání komentářů je nutné se přihlásit / registrovat.