Podolský most se uzavře příští rok na jaře. Rekonstrukce má trvat skoro dvacet měsíců

„Bude kompletně vyměněno příslušenství mostu, tedy zábradlí, římsy, vozovka, dále mostovka, tedy nosná konstrukce na obloucích. Vlastní oblouky, stojky a pilíře budou ponechány a budou sanovány. Konstrukce mostu po rekonstrukci bude obdobná stávající konstrukci. V rámci rekonstrukce budou také rozšířeny chodníky na mostě,“ popsala změny ředitelka českobudějovické správy ředitelství silnic a dálnic Vladimíra Hrušková.
Předběžný odhad staveních nákladů je zatím 250 milionů korun. Oficiální cena oprav bude známá až po tendru. Jak bude ředitelství silnici a dálnic řešit objízdné trasy? „Objízdná trasa je vedena z Písku po I/20, tedy D4, do Letů a dále po I/19 přes Milevsko směr Tábor. Pro pěší nebude zřizovaná obchozí trasa,“ uvedla Vladimíra Hrušková.
Právě kvůli chystané 20 měsíců dlouhé opravě Podolského mostu je nutné napřed opravit mosty u Zvíkovského Podhradí, které budou řidiči nepochybně také k objíždění využívat. Most přes Otavu byl opraven loni, oprava Vltavského mostu odstartuje nyní 2. dubna.
Podolský most měl být opravený už dříve. „Bylo to odloženo z důvodu složitosti přemístění inženýrských sítí vedoucích po obou stranách mostovky. Jedná se o plynovod a z druhé strany o produktovod. V rámci rekonstrukce musí dojít ke vhodnějšímu uložení na mostní konstrukci. Zároveň provedení přeložek těchto sítí musí být v koordinaci se zabezpečení dodávek přepravovaných surovin. Například nebylo možné současně realizovat přeložky plynového vedení vyvolané stavbou I/20 na trase Hněvkov – Sedlice, která probíhá v letošním roce, a zároveň při rekonstrukci Podolského mostu, “ vysvětlila ředitelka Hrušková.
Nepříjemná je zpráva o uzavření Podolského mostu hlavně pro řidiče, kteří tudy jezdí přes Vltavu za prací. Radost z uzavírky nebude mít ani podolský obchod, u kterého řidiči na této trase zastavují nebo stánek na parkovišti u mostu.
Diskuse k článku