Jižní Čechy TEĎ - nejrychlejší zprávy z regionů
 
 
 

Kdy a kam

  • Holubářský ples

    pátek 21.2 20:00 - V sále Řepečské hospůdky

    K tanci a poslechu zahraje kapela Doubravanka.

  • Ples sportovců 2020

    pátek 21.2 19:00 - Písek, KD

Zobrazit všechny události
 
 
 
 

Soutěže (1)

 

Kraj je pro zpoplatnění všech silnic I. tříd pro kamiony

JIŽNÍ ČECHY - Jihočeský kraj chce prosadit na ministerstvu dopravy zpoplatnění všech komunikací I. tříd pro vozy nad 3,5 tuny. Shodl se na tom krajský radní pro dopravu Jiří Švec na jednání s představiteli obcí ležících podél silnice z Českých Budějovic přes Písek do Plzně. Kraj tím dává najevo, že odmítá původní návrh ministerstva zpoplatnit silnice I. tříd s výjimkou komunikace na trase České Budějovice přes Vodňany a Klatovy do Plzně. Celkem by tedy bylo nově zpoplatněno na jihu Čech více než 181 kilometrů silnic.

Krajský radní zároveň připomněl, že kraj původně zpoplatnění komunikací I. tříd pro vozy nad 3,5 tuny zcela odmítal. „Ministerstvo dopravy ale na náš návrh vůbec nereagovalo a za půl roku nám ani neodpovědělo,“ zdůraznil Švec. „Navíc ministerstvo již vypsalo tendr na zavedení mýtného a není reálné, že by jej zrušilo. V jeho rámci počítá se zpoplatněním zmíněné komunikace České Budějovice – Písek – Nová Hospoda – Plzeň. Tím pádem by ale hrozilo riziko, že by se nákladní doprava přesunula na téměř paralelní trasu České Budějovice – Vodňany - Strakonice – Klatovy – Plzeň. Proto jsme se dohodli, že chceme zavést mýtné i na této trase a budeme jej prosazovat i na dalších jihočeských jedničkách, aby se ani jinde nic takového neopakovalo,“ dodal radní.

Policie a celníci budou muset kontrolovat, aby si kamiony nezkracovaly cestu jinudy

Za další kroky, které bude kraj po ministerstvu dopravy požadovat, považuje Švec například, aby se výtěžek z mýtného promítl i do rozpočtu obcí, kterými budou zpoplatněné úseky silnic I. tříd procházet. „Rovněž budeme chtít ze strany policie a celní správy důslednější kontroly dodržování toho, aby si kamiony nekrátily cestu přes obce, kde se mýtné nevybírá. A to i o víkendech a svátcích,“ doplnil radní.

Stát se chystá v celé republice od roku 2020 pro vozy nad 3,5 vybírat mýtné na zhruba 900 kilometrech silnic I. tříd, z toho celých 20 procent se jich nachází na jihu Čech. „V důsledku toho hrozí, že nákladní vozy a kamiony budou využívat nezpoplatněné silnice vedoucí obcemi našeho kraje. Kromě ohrožení bezpečnosti místních obyvatel to znamená také zvýšení hlukové zátěže a ničení obecních i krajských komunikací,“ uzavřel Švec.

Návrhy na zpoplatnění silnic I. tříd na jihu Čech:

*I/20 – Nová Hospoda (D4) – Písek (I/29) – Vodňany I/22 – České Budějovice

*I/20 – Plzeň – Nezbavětice (I/19) – Blatná – Nová Hospoda (D4)

*I/19 – Oltyně (I/29) – Tábor (D3) – Pelhřimov (I/34)

*I/34 – České Budějovice (I/3) – Třeboň (I/24) – Jindřichův Hradec (I/23) – Jarošov nad Nežárkou (I/23) – Pelhřimov (I/19) – Humoplec (D1 km 90) – Havličkův Brod

*Celkem by tedy bylo nově zpoplatněno na jihu Čech více než 181 kilometrů silnic.

Diskuse k článku - 12 příspěvků
 

Další zprávy z regionu

 
 

Diskuse ke článku

Zbývá znaků: 1200
 
  • Honza 

    Reagovat

     

    Koukám, že ovčan bude nadšeně hýkat... Jsou jedinci, co dosud nechápou... "Bič na hospodské" je nepoučil... Takhle naposledy hýkali u u EET a najednou choděj na oběd místo 70 za 110... :D Takže kamiony budou jezdit dál, jen ten chleba pro ovčana bude zase dražší...Hi...

    Vloženo 15.8.2017 21:29:34

    • anonymní čtenář 

      Reagovat

       

      U nás jsou obědy pořád za 70,- Hospodský odváděl daně předtím, stejné odvádí i teď. Nemá důvod zdražovat

      Vloženo 16.8.2017 14:55:17

  • petr 

    Reagovat

     

    Už aby to bylo. Kamiony mnohdy nejedou po dálnici aby jejich majitelé ušetřily dálniční poplatky, ničí ale silnice I. třídy, komplikují dopravu a často způsobují vážné nehody.

    Vloženo 15.8.2017 19:51:47

    • Tomy Poser 

      Reagovat

       

      Takže se shodneme, nejdříve zpoplatněny dálnice, tudíž přesun náklaďáků na sil. 1.třídy. Nyní zpoplatníme sil. 1.třídy, všechny, aby jsme vyhnaly kamiony na sil. II.třídy. Výhledově zpoplatníme všechny silnice II.třídy, aby jsme je uchránili před kamiony. Až tam budou, zpoplatníme sil. III.třídy a polňačky. Kde to skončí?

      Vloženo 15.8.2017 20:49:53

      •  

        Reagovat

         

        Kde? No zpoplatníme lidi s batohama........

        Vloženo 15.8.2017 21:47:43

      • Petr 

        Reagovat

         

        Pokud jste řidič a vlastníte vozidlo, zkuste si někdy vyjet na výlet, třeba po D1. Zjistíte celkem snadno, že vyhnout se některým úsekům dálnice lze pouze po silnicích 1. třídy. Navíc většina silnic II. tříd má místa, kam je vozidlům nad 3.5 tuny zakázáno vjet (třeba mosty). Kamion si tedy tudy cestu nemůže zkrátit. O polních cestách nemá cenu diskutovat. Zeptejte se nějakého kamioňáka co si o tom myslí. Oni sami jsou taky naštvaní. Majitelé firem je nutí jezdit po silnicích 1. třídy namísto dálnic. Pro řidiče je to déletrvající cesta, nebezpečnější, málo míst pro parkování....Stavíme za miliardy dálnice, ale kamiony nám projíždí přes města. Je to normální ??? V Německu nemyslitelné.

        Vloženo 16.8.2017 06:24:36

      • Tomáš 

        Reagovat

         

        Přesunout tranzit na železnici,tak jak tomu bylo dříve

        Vloženo 16.8.2017 11:12:45

  • anonymní čtenář 

    Reagovat

     

    Je třeba více vybrat, aby bylo možno více rozdělit top managerum. Jako v případě jihočeských nemocnic.

    Vloženo 15.8.2017 17:50:02

  • Entroslav 

    Reagovat

     

    Zpoplatní silnice, přeprava bude dražší, jezdit se bude stejně a navýšení zaplatí koncový zákazník. Kdo jiný. Provozovatelé vozidel určitě ne.

    Vloženo 15.8.2017 17:03:51

    • vincek 

      Reagovat

       

      Entroslave, tvoje postřehy jsou jako z mimoně. Zkus se zamyslet a hádat, kdo doplácí na opravy silnic a škody na majetku, které téměř denně kamiony způsobují, kromě zmrzačených lidí a jejich životů? Lidi se zbláznili chtějí mít vše ještě dřív než hned a draze za to platí. Dráhy nemají co vozit, likvidují nákladiště a silnice jsou přecpané. Vševěd Klaus vna počátku devadesátých let v télevizi básnil, jak jel z Kopidlna do Prahy vedle silnice vedla trať. Prý nač, když máme silnice. Musel jsem se smát. V Německu, podél splavného Rýna, z obou stran, vedou silnice i železnice. U nás mladí vládnoucí komunisti zprznili na co sáhli. Čert aby rudé holomky už vzal. Kamiony, to je celoevropská lobostika na které se politici přiživují.

      Vloženo 15.8.2017 18:45:40

      • Honza 

        Reagovat

         

        Vincku, ty vševěde... Nevím, jaké škody na majetku a zmrzačené lidi kamiony denně způsobují, ale pokud sis nevšiml, tak z této země bylo cíleně vytvořeno překladiště Evropy, jedna velká montovna pro Říši a konzumovna říškého zboží... Kdyby přestali jezdit kamiony, tak se tu do měsíce lidi perou o bramboru... A když se oháníš tou Říší, tak se tam dojeď podívat. Tam je kamion regulérní účastník provozu, který si narozdíl od zbytku Evropy jezdí kdy chce, kudy chce a kam chce... Protože i ten poslední germánský Vincek jaksi chápe souvislosti... Tedy...že aby mohl dostat vejplatu, tak do tý jeho fabriky se musí z jedný strany něco přivést a z druhý strany něco odvézt.. :D A že aby měl blahobyt, tak musí z Říšských kolonií proudit suroviny a levná práce...a zpátky germánské zboží... P.S. A zejtra si skoč nakoupit na nádraží... Pokuď ti nedochází, že ten tvůj lahváč z nádraží tak musí nějak dojet... :D

        Vloženo 15.8.2017 21:46:15

      • Entroslav 

        Reagovat

         

        Vincku, po zavedení poplatku bude daňový poplatník /koncový spotřebitel/ platit ještě víc, než dosud. Nebo snad předpokládáš, že poplatek omezí provoz nákladních vozidel, kamionů a vyžene přepravu zboží na železnici?
        Z Budějovic do Villachu už také v 90. letech jezdily kamiony naložené na železničních vozech. A to skončilo? Je to tak drahé, že od toho upustili i Rakušáci, kterým to jezdilo po značné části území, narozdíl od nás. A to jsou nějací ekologové...
        Zboží přepravené kamiony - z domu do domu, zboží přepravené po železnici - z nádraží do nádraží. Jak dostat zboží z domu na nádraží a z nádraží do domu? Jedině překládkou, což dobrý krok v konkurenci s kamiony nebude.

        Vloženo 15.8.2017 22:05:00

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace