Jižní Čechy TEĎ - nejrychlejší zprávy z regionů
 
 
 

Kdy a kam

  • Myslivecký ples

    sobota 18.1 20:00 - Radomyšl, KD

    K tanci a poslechu zahraje skupina Scéna.

  • Retro disco s Milošem Zemanem

    sobota 18.1 20:00 - Katovice, Sál KD

Zobrazit všechny události
 
 
 
 

Soutěže (1)

 

Nový provozovatel na jihočeských železnicích přinese úspory a lepší komfort

 Autor: Foto Radek Šíma

    Autor: Foto Radek Šíma

JIŽNÍ ČECHY - Přepravu osob po železnici na tratích České Budějovice – Černý Kříž, Číčenice – Nové Údolí a Strakonice – Volary bude už za rok nově zajišťovat společnost GW Train Regio. V pátek 25. listopadu o tom podepsali smlouvu za Jihočeský kraj hejtman Jiří Zimola a za GW Train Regio předseda představenstva Peter Bosáček. Změna nastane od 10. prosince 2017 na dalších 15 let. Kraj za služby uhradí 2,25 miliardy korun. Oproti dosavadnímu provozovateli, kterým jsou České dráhy, kraj ušetří 300 milionů a zároveň se zvýší i komfort pro cestující.


GW Train Regio získala tento kontrakt v březnu loňského roku na základě výběrového řízení, kde s nejlevnější nabídkou zvítězila před společností ARRIVA Morava a právě Českými drahami. Ty se však s výsledkem odmítaly smířit, zejména se zadávací dokumentací a cenou, kterou považovaly za nepřiměřeně nízkou. S námitkami se obrátily na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže i Krajský soud v Brně, ale ani u jedné instituce neuspěly. Čtvrtého listopadu 2016 byla všechna předběžná opatření na zákaz uzavření smlouvy mezi Jihočeským krajem a vítěznou firmou GW Train Regio zrušena.

Ušetří se stovky milionů
Dotažení celé této záležitosti až k podpisu smlouvy označil hejtman Jiří Zimola za jednoznačný úspěch. „Zároveň se jedná i o vzkaz ostatním krajům, aby se nebály vybrat si tu zdánlivě složitější cestu, která je sice plná komplikací a složitých vyjednávání, ale na jejím konci je významná finanční úspora a zvýšení komfortu pro cestující na železnici," uvedl Zimola.
Podle hejtmana dal tímto kraj zároveň najevo, že umí dobře hospodařit s veřejnými prostředky na úkor toho, aby se vydal cestou nejmenšího odporu uzavíráním či prodlužováním smluv s největším dopravcem v zemi, tedy s Českými drahami. „Kontrakt s GW Train Regiem nám přinese za 15 let úsporu 300 milionů korun. Dalších 150 milionů díky tomu navíc ušetří stát, který na regionální veřejnou dopravu přispívá," dodal Zimola.
Jenom pro představu, ušetřených 300 milionů by například více než třikrát pokrylo náklady, které kraj letos investoval do oprav středních škol, téměř dvakrát by stačilo na výstavbu Domova pro seniory v Bechyni, nebo by na tři roky zajistilo financování Programu rozvoje venkova.

Lepší služby navíc
Náměstek hejtmana pro dopravu Jan Kubík uvedl, že s příchodem společnosti GW Train Regio na zmíněné regionální tratě se zvýší i rychlost cestování a tím pádem se zkrátí jízdní doba. „Pozitivně se to rovněž odrazí v rozvoji cestovního ruchu na Českokrumlovsku, Prachaticku a v jihočeské části Šumavy včetně propojení s bavorským dopravním systémem v Novém Údolí – Haidmühle," naznačil Kubík s tím, že moderní vozy poskytnou mimo jiné prostor i pro přepravu jízdních kol, kočárků a osob s omezenou schopností pohybu.
Předseda představenstva GW Train Regio Bosáček potvrdil, že provoz má být zahájen 10. prosince příštího roku. „Na zmíněné tratě nasadíme celkem 15 vozidel Regio Sprinter, která tu ročně urazí zhruba 1,3 milionu vlakových kilometrů," dodal.

Nabídnou práci zaměstnancům Českých drah
Robert Krigar, generální ředitel Skupiny Jihotrans, do které společnost GW Train Regio patří, pak řekl, že podle tarifu, který používají, by mělo být základní jízdné na většině úseků oproti současnosti levnější. „Rovněž jsme připraveni na daných tratích zajistit bezpečnost minimálně na takové úrovni, jaká je doposud. A pokud bude z jejich strany zájem, budeme se také snažit přijmout co nejvíce současných zaměstnanců Českých drah, kteří tu pracují," uzavřel Krigar.

Co nabízí vozy GW Train Regio
- Připojení WIFI
- Zásuvky 220 V u sedadel ve stanoveném počtu
- Sedadla s opěrkou hlavy (s výjimkou sklopných a vyjímatelných sedadel)
- Polohovací sedadla
- Variabilní uspořádání prostoru (možnost vyjmutí nejméně 8 sedadel pro přepravu vozíčkářů resp. jízdních kol)
- Velkoprostorové WC s možností přebalování kojenců
- Optický informační systém pro cestující uvnitř vozidel
- Optický informační systém vně vozidel
- Klimatizace
- Jízdenkový automat ve vozidle (nejméně 1 v každém vlaku)
- Ovládání dveří vstupní – tlačítkové, vnitřní – tlačítkové nebo na fotobuňku

-rš-

Diskuse k článku - 22 příspěvků
 

Další zprávy z regionu

 
 

Diskuse ke článku

Zbývá znaků: 1200
 
« Novější příspěvky 1 2  | Starší příspěvky »
  • fer 

    Reagovat

     

    Hejtman Zimola úspěšně likviduje železniční dopravu na jihu Čech. Stačí se podívat například na tratě z Tábora do Písku nebo koridor mezi Táborem a Českými Budějovicemi. Tohle je jeho další neprofesionální rozhodnutí. GW Train Regio nepřinese na koleje žádné zlepšení, právě naopak. Vozy, které hodlá nasadit už dnes jezdí na jiných tratích, kde tento dopravce provozuje železniční dopravu a rozhodně se nedá říci, že by byly kvalitní a už vůbec ne pohodlné. O tom, proč byla vybrána tato firma, která má mafiánské zázemí už od dob svého vzniku, a dnes spadá pod Jihotrans, asi není v tuto chvíli potřeba nic psát. Darebný hejtman Zimola prostě nahrává svým kamarádům a určitě to nedělá zadarmo.

    Vloženo 27.11.2016 12:26:46

    • Josef 

      Reagovat

       

      Co vidíte likvidačního? Nedávno vyšla v novinách zpráva že se od prosince zrychluje spojení na Prahu a rozšiřuje, lidi to vítají.

      Vloženo 27.11.2016 13:08:41

      • anonymní čtenář 

        Reagovat

         

        Samozřejmě. Vítají to ti, kteří jedou z Budějc do Prahy a naopak. Skákal bych radostí taky jako divej, kdybych tyto spoje využíval. Ale ti cestující, kteří jsou odkázáni na osobní vlaky, třeba v úseku Budějce - Tábor, kterého se redukce dopravy nejvíc dotkla už v minulém roce, ti hovoří jinak. Ale ono už je to jedno. Zvolili jiný druh dopravy. Také jeden z důvodů, proč jsou Budějce tak "zasekány" automobily.
        Lidi, kteří jezdili vlakem ze zastávek mezi (Táborem), Veselím a Budějcema úplně odepsali. Vždyť se podívejte na jízdní řád, který bude platit od 11.12.2016.

        Vloženo 27.11.2016 15:41:29

  • anonymní čtenář 

    Reagovat

     

    Děkuji Vám za informaci, a to asi nebude platit ani sleva pro důchodce ,,Průkaz na zvláštní jízdné" důchodci zapláčou

    Vloženo 26.11.2016 21:47:03

    • Entroslav 

      Reagovat

       

      GW Train Regio má kategorii zvláštního jízdného pro 5 skupin cestujících a důchodci jsou mezi nimi.

      Vloženo 26.11.2016 22:00:19

      • Entroslav 

        Reagovat

         

        Pro doplnění - pro důchodce to je poloviční sleva z obyčejného jízdného. Musí se o ni žádat. Po splnění podmínek je vydán Průkaz na zvláštní jízdné.

        Vloženo 26.11.2016 22:08:38

  • Entroslav 

    Reagovat

     

    Co nabízí vozy GW Train Regio poznají cestující v letním období, kdy mnozí pojedou půlku cesty "nastojáka". A kam se vejdou ty desítky bicyklů? Ale mimo sezónu by mohly být soupravy vyhovující.

    Vloženo 26.11.2016 20:25:43

  • Výhybkář 

    Reagovat

     

    Zdravím, a to asi "režijka,, nebude na trati platit že jo. Žádná sláva.

    Vloženo 26.11.2016 18:35:42

    • Entroslav 

      Reagovat

       

      Na platnost režijky národního dopravce (ČD) v těchto vlacích zapomeňte. Zatím je ve vlacích GWTR uznáváno:
      - SKUPINOVÁ VÍKENDOVÁ JÍZDENKA (ČD, dříve SONE+ )
      - PŘESHRANIČNÍ SKUPINOVÁ VÍKENDOVÁ JÍZDENKA+Polsko (ČD, dříve
      SONE+Polsko)
      - PŘESHRANIČNÍ SKUPINOVÁ VÍKENDOVÁ JÍZDENKA+Německo (ČD, dříve
      SONE+DB )
      - CELODENNÍ JÍZDENKA (ČD, dříve ČD Net )
      - PŘESHRANIČNÍ CELODENNÍ JÍZDENKA+Německo (ČD, dříve ČD Net+DB )
      - PŘESHRANIČNÍ CELODENNÍ JÍZDENKA+Polsko (ČD, dříve ČD Net+Polsko)
      Předpokládám, že v jižních Čechách budou uznávat také "místní" celodenní jízdenky, třeba EURegio Rakousko, určitě JIKORD plus – Jihočeská celokrajská jízdenka atd.

      Vloženo 26.11.2016 20:47:26

  • jan 

    Reagovat

     

    No vidíte, a pak že to nepůjde.

    Vloženo 26.11.2016 14:32:36

« Novější příspěvky 1 2  | Starší příspěvky »
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace