Při koupi parcel u Lipna může vzniknout problém. Žádost o připojení elektřiny už podal někdo jiný a kvůli GDPR se nedozvíte kdo - Jižní Čechy Teď!
25. 4. 2021 8:44

Při koupi parcel u Lipna může vzniknout problém. Žádost o připojení elektřiny už podal někdo jiný a kvůli GDPR se nedozvíte kdo

FRYMBURK - Rozsáhlá výstavba nových domů k bydlení i rekreačních apartmánů se rozrůstá ve Frymburku na Lipensku. Stavebníci často kupují pozemky od realitních kanceláří a jak ukázal případ, se kterým se na redakci obrátil jeden z kupců, mohou narazit na problém s připojením elektřiny.

Při koupi parcel u Lipna může vzniknout problém. Žádost o připojení elektřiny už podal někdo jiný a kvůli GDPR se nedozvíte kdo - Jižní Čechy Teď!

 

Když majitel pozemku požádal distribuční firmu EG.D o připojení, dozvěděl se, že žádost už dříve podal někdo jiný, zřejmě v době, kdy se u parcel budovaly kapličky. Na E.ONu majiteli novostavby řekli, že se musí dohodnout s původním žadatelem, protože dokud první žádost trvá, nelze přijmout další žádost. Kdo je ale původním žadatelem a kam se má tedy stavebník obrátit, mu však sdělit nemohou kvůli ochraně osobních údajů, tedy GDPR.

Majitel pozemku se pořádně zapotil. Netušil, kde má po původním žadateli pátrat a jelikož pozemky měly prapůvodně majitelku z Holandska, už se viděl, jak koresponduje nebo cestuje do Nizozemí. E.ON přitom bez problémů ke stejné nemovitosti vyřídil žádost o připojení plynu nebo o stavební přípojku elektřiny. Tam byl totiž tento stavebník prvním žadatelem. Kudy ze zamotané situace ven? Může si majitel nemovitosti v takovém případě smlouvu o dodávce elektřiny dohodnout s jinou společností? Redakce se obrátila na společnost E.ON a její mluvčí Roman Šperňák řešení přece jen zprostředkoval:

„Na zmíněné parcele pana M. je již smlouva o připojení – na lokalitu, kterou tedy zřejmě podal dřívější majitel pozemku. Distributor EG.D nemůže podle platné legislativy na stejné místo vystavit druhou smlouvu o připojení a nárokovat další poplatek. V praxi se tahle situace běžně řeší tak, že stávající majitel rezervace (smlouvy o připojení) převede buď celý rezervovaný příkon nebo jeho část na nového žadatele. Pokud ale nový majitel pozemku neví, kdo oním žadatelem byl, my nemůžeme sdělovat kvůli GDPR, s kým má již distributor uzavřenou smlouvu o připojení. Jedná se totiž o obchodní vztah mezi distributorem a daným subjektem.

V případě, že by majitel nemovitosti řešil žádost o připojení přes jiného obchodníka než je E.ON Energie, situace by byla stejná. Distributor EG.D by požadavek vrátil obchodníkovi s tím, že na dané místo nelze uzavřít smlouvu o připojení z důvodu duplicity, to znamená, že na dané místo již smlouva existuje.

Pokud se nový majitel parcely buď nemůže dohodnout o převodu příkonu, nebo netuší, kdo je stávající vlastník rezervovaného příkonu, má možnost to řešit tak, že pošle:

Kupní smlouvu, výpis z katastru nemovitostí a stručný popis situace tak, abychom mohli určit, že je vlastníkem dané nemovitosti. Dále musí vyplnit formulář Převod rezervovaného příkonu EG.D, který najde na stránkách distribuční společnosti. Znovu se s těmito dokumenty obrátí na dodavatele energie E.ON Energie, jak už jednou učinil. Následně bude žádost příslušný technik posuzovat individuálně.“

 Škoda jen, že individuální možnost řešení stavebníkovi na firmě E.ON nenabídli rovnou. Mohl si ušetřit pár dní nervů. Pro ostatní ve stejné situaci je tu tedy cesta. 

Libuše Kolářová
Libuše Kolářová

Diskuse k článku

Pro přidávání komentářů je nutné se přihlásit / registrovat.