Rekonstrukce mostu přes Orlík, obnova milevského nádraží i nové spoje
„Tato stavba je zařazena do plánu investiční výstavby pod názvem Rekonstrukce mostu v km 41,791 trati Tábor – Písek. V současné době se nacházíme v přípravné fázi, předpokládaný termín realizace je v letech 2019 až 2020. Záležet však bude jak na průběhu přípravy a vydání klíčových povolení pro stavbu, tak i na přidělení termínů pro výluky. Předpokládané celkové investiční náklady se v současnosti pohybují ve výši kolem 350 milionů korun,“ uvedl tiskový mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Tesař.
Kromě komplexní rekonstrukce celého mostu se počítá i s úpravami trati v bezprostředně navazujících úsecích před a za mostem. Vychází se ze stávající konfigurace terénu a přemosťovaného údolí Orlické přehrady, která naprosto zásadním způsobem změnila přírodní ráz původního hlubokého údolí. „Při rekonstrukci se budeme snažit zachovat estetickou hodnotu přemostění a zasadit ji co nejcitlivěji do prostoru Orlické nádrže,“ dodává Pavel Tesař.
Navzdory některým fámám je trať Tábor – Ražice perspektivní. Ivan Študlar z krajského úřadu sdělil, že se od prosince 2019 počítá s rozšířením spěšných vlaků mezi Strakonicemi a Táborem. Přípravný jízdní řád, který Ivan Študlar poskytl, počítá s osmi spěšnými vlaky denně mezi těmito městy v obou směrech, večer je pak zařazen ještě osobní vlak ve 20:12 z Tábora do Strakonic a v 21:32 ze Strakonic na Tábor. Ten by podle přípravného dokumentu stavěl i na malých zastávkách, které spěšné vlaky mají míjet – což jsou Balkova Lhota, Meziříčí, Padařov, Líšnice, Stehlovice, Jetětice a Vrcovice.
Správa železniční dopravní cesty navíc ujistila, že stále počítá i s rekonstrukcí železniční stanice Milevsko, která se bude týkat nejen kolejiště včetně nástupišť, ale také výpravní budovy. Ta bude v budoucnu sloužit i jako zázemí pro cestující, využívající přestupní terminál. „Letos na podzim chceme vypracovat zadávací podmínky pro záměr projektu, jsme tedy na začátku přípravy celé stavby, která by se mohla začít realizovat nejdříve v roce 2021,“ uvedl mluvčí Pavel Tesař.
Podle informací, které zazněly na posledním zasedání milevských zastupitelů, se však autobusový terminál před vlakovým nádražím omezí jen na dvě zastávky, protože se nepodařilo pro velkorysejší řešení vykoupit pozemky. V provozu tak bude muset zůstat i autobusové nádraží v centru Milevska, byť se počítá s jeho zmenšením a situováním podél Růžové ulice.

Diskuse k článku