Slaví se víc MDŽ, nebo blížící se Valentýn?

Helena Šourková, která provozuje květinářství v Blatné, sdělila, že u nich na Valentýna prodej květin rok od roku klesá. Zákazníci jsou především muži, kteří koupí jednu květinu a dost. Zato Den matek a Mezinárodní den žen vidí, co se týče prodeje, jako srovnatelné. „V tyto svátky nakupují už i ženy a ty bývají ve výběru květin náročnější. Často chtějí větší kytice a hned dvakrát, pro maminku a tchyni. Na Valentýna chodí spíš mladší lidé, MDŽ a Den matek má zastoupení ve všech generacích,“ doplnila Helena Šourková.
Šárka Bušková ze zahradnictví v Českých Budějovicích řekla, že prodej květin v tyto svátky je srovnatelný, liší se ale typ zákazníků. Na Valentýna chodí spíš muži, kteří nejsou příliš nároční. Co je podle ní novinka, je to, že chodí častěji i starší muži a chtějí pro své partnerky uvázat kytičku. „Řekla bych, že to není jen svátek mladých zamilovaných, ale že stále víc dostávají květiny i dámy v pokročilejším věku,“ uvedla Šárka Bušková. Situaci kolem dalších dvou zmiňovaných svátků vidí podobně jako květinářka z Blatné. Nakupují více ženy, které mají jasno ve tvaru, barvě a typu květin. Jsou náročnější a mají větší představu o tom, co má obdarovaná žena ráda.
Květinářka Markéta Holá ze Strakonic na otázku ohledně případného zvýšeného prodeje odpověděla, že si netroufá letošní situaci kolem prodeje vůbec odhadnout: „Teď od začátku roku se tady květiny prodávají velmi málo. Podle mě to souvisí s krizí celkově, květiny jsou drahé, došlo i k nárůstu cen. A lidi šetří, kde se dá, možná ty svátky slaví, ale ne s květinami. Loni poprvé za deset let, co mám obchod, bylo MDŽ silnější než Valentýn. Tak uvidíme, jak to bude letos.“
Všechny oslovené květinářky se shodly v tom, že prodej vedle mediální masáže ovlivňuje i počasí.
„Počasí také zákazníky hodně ovlivní, když sněží nebo jsou plískanice, často si rozmyslí výlet do květinářství,“ shrnula Šárka Bušková.
Diskuse k článku