Správa železnic a ÖBB-Infrastruktur připravují lepší spojení na trase Praha – České Budějovice – Linec


Těžištěm studie je analýza dopravního potenciálu celé trasy pro osobní i nákladní dopravu v evropském, mezistátním a regionálním měřítku. Ta může být základem pro aktualizovanou analýzu nákladů a přínosů k možné výstavbě přeshraniční trati, která bude kopírovat trasu první veřejné koněspřežné železnice v Rakousku-Uhersku. Na základě studie budou nastaveny strategické předpoklady pro další kroky. První výsledky se očekávají koncem příštího roku. „Podepsáním dohody činíme další důležitý krok k analýze potenciálu přeshraniční osy Linec – České Budějovice – Praha společně s našimi českými kolegy,“ uvedla Judith Engel, členka představenstva ÖBB-Infrastruktur.
„Další rozvoj na trase Praha – České Budějovice – Linec navazuje na stávající modernizační program pro úsek Praha – České Budějovice a rakouskou koncepci cílové sítě pro rok 2040. Díky naší vzájemné spolupráci se může trať České Budějovice – Linec stát plnohodnotným napojením české železnice nejen do Rakouska, ale také dále do jižní a západní Evropy, a doplnit přetížený hraniční přechod Děčín – Bad Schandau,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
S modernizací trati České Budějovice – Linec se v nové rakouské koncepci cílové sítě počítá až v horizontu po roce 2040, protože předchozí analýzy zaměřené pouze na opatření na rakouské straně neprokázaly dostatečně vysoký potenciál. Tato nová studie stanovuje společný závazek analyzovat celou osu Praha – České Budějovice – Linec z pohledu osobní i nákladní dopravy.
Diskuse k článku