Startuje druhý ročník Budějovického kávového týdne


Takzvaný gastroturismus je v posledních letech důležitým tématem cestovního ruchu a kvalitní jídlo a nápoje jsou pro mnohé součástí programu dovolené nebo výletu. Dobrá káva a kavárny se pak stávají záminkou k návštěvě daného místa nebo destinace. Právě s touto myšlenkou pracují manažeři Turistické oblasti Budějovicko, kteří již druhým rokem pracují s tématem kávy při propagaci jihočeské metropole. „Kavárenská scéna V Českých Budějovicích prošla za posledních 10 let obrovským vývojem a troufám si říct, že směle drží krok s kávovou scénou v České republice. Ta je mimochodem v Evropském i světovém měřítku na špičkové úrovni především v oblasti takzvané výběrové kávy. V Čechách máme výborné pražírny, profesionální baristy i skvělé kavárny a přesně tento kvalitativní trend se odráží také v Budějovicích,“ uvádí Vojen Smíšek, marketingový manažer Turistické oblasti Budějovicko. Budějovice nejsou jen městem piva, ale také městem dobré kávy a kaváren!, to je heslo, které již druhý rok provází kampaň podporující image Českých Budějovic coby kavárenské destinace. „Budějovice jsou samozřejmě historicky pivním městem, ale káva je nyní trendy, zažívá obrovský boom a my víme, že máme i v tomto směru hostům co nabídnout,“ dodává Vojen Smíšek.
Kávová stezka a tématické akce
Součástí kampaně, která startuje 23. září, je takzvaná Kávová stezka. Ta motivuje turisty i místní k návštěvě a objevování budějovických kaváren. V Turistickém informačním centru na českobudějovické radnici si zájemci vyzvednou účastnickou kartu do které sbírají razítka. Ty získají v zapojených kavárnách při konzumaci alespoň jednoho kávového nápoje. Za deset razítek je v informačním centru čeká odměna v podobě speciálně připraveného balíčku výběrové kávy. Seznam zapojených kaváren spolu s dalšími informacemi je dostupný na webu budejce.cz/kava.
Od pondělí se v Budějovicích rozběhne také program kávového týdne. Ten zahrnuje workshopy zaměřené na přípravu kávy různými metodami, senzorický workshop na rozlišování kávových chutí a vůní či ochutnávku kávových vzorků, takzvaný cupping. Do programu se zapojili zástupci budějovické kávové scény a baristé z výběrových kaváren. Ta vůbec první, která do města přinesla výběrovou kávu, oslaví v pátek 27. září své 10. narozeniny. „Kávu v Českých Budějovicích propagujeme v rámci cestovního ruchu průběžně po celý rok, zářijová kampaň je směřovaná záměrně na období mimosezony, kdy se toto téma vyloženě hodí a navíc na 1. října připadá Mezinárodní den kávy,“ popisuje strategii Vojen Smíšek.
-pi-/Vojen Smíšek
Diskuse k článku