Stovky milionů do oprav trati a nádraží na trase Tábor - Písek - Jižní Čechy Teď!
25. 10. 2020 9:35

Stovky milionů do oprav trati a nádraží na trase Tábor – Písek

Stovky milionů do oprav trati a nádraží na trase Tábor – Písek
Zobrazit galerii (3)
Stovky milionů do oprav trati a nádraží na trase Tábor – Písek
JIŽNÍ ČECHY - Správa železnic se v červenci pustila do další fáze modernizace takzvané transverzální dráhy mezi Pískem a Táborem. Její důležitost mnozí zpochybňují, přesto je významnou dopravní trasou již od roku 1889. V případě výpadků na hlavních železničních tratích poskytuje také možnost náhradního objízdného spojení. V současné době je hotový úsek Božejovice – Milevsko a jak uvedl mluvčí Správy železnic Marek Illiaš, v úseku se uskutečnila také oprava tří přejezdů výměnou přejezdové konstrukce a u tří přejezdců v obvodu zastávky Sepekov proběhla výstavba nového zabezpečovacího zařízení. I v dalších letech se plánují na této trati opravy železničního svršku a zvýšení úrovně zabezpečovacího zařízení.




 

„Sepekov zároveň představuje poslední závorářské stanoviště v jižních Čechách, odkud se ovládají přilehlé mechanické závory. Přejezd dostane nové automatické zabezpečovací zařízení včetně závor, podobně budou vybaveny i dva okolní přejezdy a jeden přejezd u Tábora,“ seznámil Illiaš. „V rámci stavby dojde k úpravě železničního svršku, spodku a přejezdové konstrukce. Celá stavba má být hotova v červnu příštího roku,“ dodal.

Modernizace této dráhy předpokládá také práce na rekonstrukci nádražních budov. Rekonstrukce výpravní budovy v Sepekově je před dokončením s termínem k 31. říjnu. Celková cena je téměř 6,3 milionu korun.

Vybrán je už i dodavatel rekonstrukce výpravní budovy na nádraží v Milevsku. Opravou projde plášť budovy, pro cestující veřejnost budou sloužit nové toalety a čekárna. Co se týče technologické části budovy, ta bude řešena v dalších letech společně s celkovou modernizací železniční stanice, kdy zde vznikne pracoviště pro dálkové ovládání traťového úseku Božejovice až Záhoří.

Oprava nádraží v Písku má začít ještě letos

Zásadní proměnou projde i nádraží v Písku. „Termín realizace předpokládáme ještě koncem tohoto roku, dokončení pak příští rok v letních měsících. Celkové investiční náklady vyjdou na 54 milionů korun. Projekt předpokládá celkovou rekonstrukci budovy osobního nádraží. V rámci stavby budou ubourány přístavek s bývalou nocležnou a nevyužívané kiosky. Na takto uvolněné ploše vznikne parkoviště,“ upřesňuje Marek Illiaš. „V přízemí v rámci změny dispozice zřídíme nové sociální zařízení a prostory pro veřejnost. V ostatních částech budovy dojde na rekonstrukci bytů a stavební připravenost pro administrativní prostory.Rekonstrukcí míří Správě železnicpředevším k navrácení typického historizujícího vzhledu budovy, zvýšení komfortu cestujících, úpravě přilehlého okolí a zlepšení návaznosti na ostatní druhy dopravy,“ dodává mluvčí.

Na Tábor dojde příští rok

O dost dražší než v Písku, téměř dvojnásobně, má být dlouho očekávaná zásadní oprava nádražní budovy v Táboře. Tam je odhad 100 milionů korun. Správě železnic chce letos projekt dotáhnout k výběrovému řízení, aby v polovině příštího roku začala vysoutěžená firma s pracemi, které potrvají 12 měsíců. Cílem je především lepší servis a větší pohodlí cestujících.

 

Diskuse k článku

Pro přidávání komentářů je nutné se přihlásit / registrovat.