Stovky milionů do oprav trati a nádraží na trase Tábor – Písek



„Sepekov zároveň představuje poslední závorářské stanoviště v jižních Čechách, odkud se ovládají přilehlé mechanické závory. Přejezd dostane nové automatické zabezpečovací zařízení včetně závor, podobně budou vybaveny i dva okolní přejezdy a jeden přejezd u Tábora,“ seznámil Illiaš. „V rámci stavby dojde k úpravě železničního svršku, spodku a přejezdové konstrukce. Celá stavba má být hotova v červnu příštího roku,“ dodal.
Modernizace této dráhy předpokládá také práce na rekonstrukci nádražních budov. Rekonstrukce výpravní budovy v Sepekově je před dokončením s termínem k 31. říjnu. Celková cena je téměř 6,3 milionu korun.
Vybrán je už i dodavatel rekonstrukce výpravní budovy na nádraží v Milevsku. Opravou projde plášť budovy, pro cestující veřejnost budou sloužit nové toalety a čekárna. Co se týče technologické části budovy, ta bude řešena v dalších letech společně s celkovou modernizací železniční stanice, kdy zde vznikne pracoviště pro dálkové ovládání traťového úseku Božejovice až Záhoří.
Oprava nádraží v Písku má začít ještě letos
Zásadní proměnou projde i nádraží v Písku. „Termín realizace předpokládáme ještě koncem tohoto roku, dokončení pak příští rok v letních měsících. Celkové investiční náklady vyjdou na 54 milionů korun. Projekt předpokládá celkovou rekonstrukci budovy osobního nádraží. V rámci stavby budou ubourány přístavek s bývalou nocležnou a nevyužívané kiosky. Na takto uvolněné ploše vznikne parkoviště,“ upřesňuje Marek Illiaš. „V přízemí v rámci změny dispozice zřídíme nové sociální zařízení a prostory pro veřejnost. V ostatních částech budovy dojde na rekonstrukci bytů a stavební připravenost pro administrativní prostory.Rekonstrukcí míří Správě železnicpředevším k navrácení typického historizujícího vzhledu budovy, zvýšení komfortu cestujících, úpravě přilehlého okolí a zlepšení návaznosti na ostatní druhy dopravy,“ dodává mluvčí.
Na Tábor dojde příští rok
O dost dražší než v Písku, téměř dvojnásobně, má být dlouho očekávaná zásadní oprava nádražní budovy v Táboře. Tam je odhad 100 milionů korun. Správě železnic chce letos projekt dotáhnout k výběrovému řízení, aby v polovině příštího roku začala vysoutěžená firma s pracemi, které potrvají 12 měsíců. Cílem je především lepší servis a větší pohodlí cestujících.
Diskuse k článku