Zahrada plná poznání aneb Rodiče dětem


MŠ Holečkova se nechala inspirovat celostátním projektem Mrkvička. Z tohoto programu čerpají zájemci rady a zkušenosti od ostatních na poli environmentální výchovy. Tedy životního prostředí. Na školní zahradě, která podle vedoucí učitelky Jany Kovandové potřebovala trochu změnu, vzniklo několik zajímavých stanovišť s přírodní tematikou. Například jahodiště, bylinková spirála, záhon bobulovin, smyslový chodníček, týpí z vrbových větví, plůtky a brány z téhož materiálu…
Na podzim školka zorganizovala dvě velké brigády a učitelky samy byly překvapené, kolik rodičů přišlo pomáhat. Byla to vlastně taková akce Z. A školce výpomoc ušetřila nemalé peníze. Prvky přírodní zahrady konzultovala mateřinka s odborem životního prostředí. Ten přispěl deseti tisíci korunami na nákup speciálních vrbových větví, z nichž především tatínkové vyráběli týpí a nebo prolézací branky. Šéf odboru Jaroslav Brůžek takové aktivity jen vítá. „Jsem rád, když nás někdo požádá v tomto směru o radu. Myslím, že MŠ Holečkova je ve Strakonicích první, která se rozhodla proměnit vlastně obyčejnou zahradu v zahradu jako zdroj poznání. Přírodní prvky nejen vypadají skvěle, ale navíc plní funkci naučnou. Děti mají možnost teoretické postřehy ztotožnit v reálu.“ Zmínil, že nyní chce podobný projekt rozjet také ZŠ Povážská.
Více informací v aktuálním vydání Týdeníku Strakonicko. K čemu je například dobrý smyslový chodníček?
Jarka Krejčová
Diskuse k článku