Stříhání pásky na Volyňské ve Strakonicích. Rok a půl prací prověřil trpělivost lidí i spolupráci investorů
STRAKONICE – Zástupci města Strakonice, Ředitelství silnic a dálnic a společnosti Eurovia se ve čtvrtek 20. listopadu sešli u Volyňské ulice ve Strakonicích, aby společně symbolicky otevřeli hotovou už stavbu. Opravy, které výrazně omezovaly dopravu, trvaly téměř dva roky.
Podle místostarosty Strakonic Rudolfa Oberfalcera staršího panovaly na začátku obavy z toho, jak budou práce probíhat a jak se podaří zkoordinovat všechny nutné zásahy. „Byly tu obavy z toho, co bude, jak to bude všechno fungovat. Panovala nervozita,“ uvedl. Postupem času se však situace uklidnila. Místostarosta ocenil přístup zhotovitele. „Myslím si, že díky firmě Eurovia, která byla velmi vstřícná k potřebám lidí, se podařilo stavbu vést dobře, samozřejmě v rámci možností.“
Práce se plánovaly tak, aby byly během zimy přerušeny a obyvatelé mohli několik měsíců jezdit po provizorním povrchu. Na jaře se pak stavba vrátila do finální fáze. „Omezení byla hlavně pro lidi na Volyňské ulici, ale zvládli to. Komunikovali jsme spolu, řešili připomínky i otázky kvality – všechno se podařilo doladit,“ dodal místostarosta.
Vedoucí provozního úseku Ředitelství silnic a dálnic v Českých Budějovicích Tomáš Voráček označil rekonstrukci za velmi náročnou. „Byla to velká akce v kombinaci s městem Strakonice, které má kanalizaci v pětimetrové hloubce. Není jednoduché v takových podmínkách pracovat. Myslím si ale, že zhotovitel to pojal perfektně,“ uvedl.
Zároveň se omluvil obyvatelům za dlouhé období omezení. „Lidé to museli téměř dva roky trpět, ale jinak to nešlo. Když se ale podíváme na silnici dnes, stojí to za to. Bude tu bezpečnější a plynulejší provoz a věříme, že sem dalších mnoho let nebudeme muset zasahovat.“
Podle Voráčka byla jedním z nejsložitějších momentů koordinace dvou investorů na jedné komunikaci. „Chtěli jsme opravit silnici, která byla už ve velmi špatném stavu, ale neměli jsme projekt. Město zároveň plánovalo svoji část. Dohodli jsme se proto na spojení obou akcí,“ vysvětluje.
Důvodem bylo i zajištění záruk. „Kdyby město vysoutěžilo jiného zhotovitele, mohly by pak vznikat spory o případné poruchy. Takto za všechno ručí jedna firma.“
Podle něj byla rekonstrukce nutná především kvůli špatnému technickému stavu komunikace. „Silnice byla v takovém stavu, že už byla nebezpečná. Vznikaly poruchy na inženýrských sítích, propady, kaverny. Opravdu bylo nutné ji kompletně obnovit,“ poznamenal Voráček.

Diskuse k článku