Jižní Čechy TEĎ - nejrychlejší zprávy z regionů
 
 
 

Kdy a kam

  • Z Písku až na Kamčatku II.

    pondělí 24.2 10:00 - Písek, Divadlo Fráni Šrámka

    Povídání a promítání s Ing. Václavou Altschmiedovou.

  • Dokonalá svatba

    pondělí 24.2 19:00 - Písek, Divadlo Fráni Šrámka

    Divadelní představení.

Zobrazit všechny události
 
 
 
 

Soutěže (1)

 

Ubylo kamionů po zavedení mýta na silnicích I. třídy?

TÁBORSKO – Zpoplatnění silnic první třídy pro nákladní automobily nad 3,5 tuny, které nastalo k prvnímu lednu, by mohlo přinést úbytek nákladní dopravy v obcích na Táborsku. Část tranzitní nákladní dopravy by mohla začít využívat dálnice, protože se jejich objíždění po silnicích první třídy už nevyplatí. Mýto už se platí i na některých z nich. Zavedeno bylo od ledna na 868 kilometrů silnici I. tříd. Patří k nim silnice I. třídy na trase Pelhřimov - Tábor - Písek.

 

Jestli se tak skutečně děje a kamionů na trase ubývá, o tom by měl mít podle policie přehled celní úřad. Tiskový mluvčí Celního úřadu Jihočeského kraje Emanuel Breicha však sdělil, že početní stavy nesledují. Mají sice kontrolní vozy na úsecích silnic prvních tříd, ale zjišťují jen vybavenost vozidel a funkčnost palubních jednotek. V prvním lednovém týdnu prý problémy byly jen u zlomku kontrolovaných vozidel.

Jaké jsou tedy zkušenosti v obcích na této trase?

V Chýnově se poslední oficiální měření průjezdnosti uskutečnilo v roce 2016 a zaznamenalo denní průjezd 8 000 vozidel, z nichž 2000 představovala těžká nákladní doprava. Starostka Andrea Fraitová ovšem připomíná, že doprava narůstá a dnes je to určitě kolem 10 000 průjezdů se stejným čtvrtinovým podílem tranzitní nákladní dopravy. Po zpoplatnění silnic I. třídy v Chýnově nějaký zásadní pokles nákladní dopravy nepozorují. „Celostátní prognózy uvádějí, že pokud nebude vybudován obchvat Chýnova, pak v roce 2040 by u nás mohlo projíždět až 14 000 vozidel denně. A to je už neudržitelné," dodává starostka. Jak je to tedy s obchvatem? Stavební povolení i peníze jsou a právě minulý pátek skončila lhůta pro odvolání vůči stavebnímu povolení. Pokud se tedy tentokrát nikdo neodvolá, nic by podle starostky Fraitové nemělo stát výstavbě obchvatu v cestě.

Zpopolatněná silnice I/19 vede i Dražicemi. Tam mají problém ještě v tom, že silnice vede přímo středem obce údolím a řidiči včetně kamionů tu nedodržují předepsanou rychlost. „Vzhledem k silné dopravě jsme si nechali loni v květnu udělat měření průjezdů a vycházelo to na 9 000 vozidel ve všední dny, v pátek až 10 000. Značná část z toho byla tranzitní kamionová doprava," uvedla místostarostka Eliška Pospíšilová. Stav v pvních lednových dnech po zpoplatnění silnic první třídy ještě posoudit konkrétněji v Dražicích nedokáží. „Bydlím ale přímo u silnice a myslím, že průjezd kamionů se trochu zmírnil. Oproti minulosti neprojíždí obci jejich kolony, aspoň ne v takovém množství jako dřív," všimla si místostarostka. Jestli ale ubylo po Vánocích přepravní potřeby nebo se kamiony skutečně v Humpolci nevydávají směrem na Plzeň a dál do Německa přes Pelhřimov a Tábor a jedou raději po dálnici D1 na Prahu a Plzeň, to se zatím spolehlivě říct nedá.

I v Dražicích by si přáli obchvat. Ten je od mostu přes Jordán, kolem Všechova, Dražic a Drhovic již desítky let v územním plánu, ale jeho výstavba se stále oddaluje.

 

Diskuse k článku - 8 příspěvků
 

Další zprávy z regionu

 
 

Diskuse ke článku

Zbývá znaků: 1200
 
  • Kamionů možná bylo 

    Reagovat

     

    Ale hlavně ubylo spojů veřejné dopravy, které seškrtal kraj. Jinde veřejnou vylepšují, JČ kraj by ji raději zrušil celou a mýto kamionům též (viz. vyjádření hejtmanky).

    Vloženo 23.1.2020 07:59:57

    • anonymní čtenář 

      Reagovat

       

      Máme mezinárodní letiště. Co více si přát. Že se do Horní Dolní dostanete veřejnou dopravou jen v úterý a v únoru, nikoho nedojímá.

      Vloženo 23.1.2020 08:07:07

      • anonymní čtenář 

        Reagovat

         

        Výjimka, u nás přídi spoj. Jede 1x denně, pouze na přestupní rok 29.2., neber to

        Vloženo 23.1.2020 13:33:15

  • anonymní čtenář 

    Reagovat

     

    Obchvat Chýnova snad už konečně začnou kopat. A obchvat Tábor Tesco Slapy a i Všechova a Dražíč taky. To by bylo super.

    Vloženo 22.1.2020 23:36:53

    • anonymní čtenář 

      Reagovat

       

      V Chýnově ano, ale v Táboře u Tesca to tedy vůbec na to nevypadá. A přitom by to dopravu ve městě snížilo.

      Vloženo 23.1.2020 06:29:47

      • anonymní čtenář 

        Reagovat

         

        Tak ty obchvaty krom Chýnova asi neklapnou. To by se v tom muselo město Tábor angažovat. Ovšem teď paní Petrová nemůže, nosí v hlavě zákaz cirkusů.

        Vloženo 23.1.2020 08:03:28

      • Anonym 

        Reagovat

         

        V Táboře u Tesca není již léta dokončen propoj cca 100 metrů ke Kauflandu. Tak je utopie obchvat do Slap.

        Vloženo 23.1.2020 08:22:58

        • anonymní čtenář 

          Reagovat

           

          Hlavní obchvat Tábora - nezpoplatněný úsek D3- se "podařilo" vyprojektovat tak, že přilehlé obce včetně příměstské části Zaluží ho mají sice nadohled, ale jsou bez šance na něj najet a využívat ho. Tento tzv. obchvat suplují komunikace jako Zavadilská, nebo cesta přes školní statek. K čemu takovýto obchvat je? Pokud se budou budovat dál podobné paskvily, tak se jen vyhodí miliardy ale doprava v Táboře bude čím dál komplikovanější.

          Vloženo 23.1.2020 11:19:05

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace