Trať mezi Soběslaví a Doubím je připravena na rychlost 200 km/h



Mezi Soběslaví a Doubím vedla původně jednokolejná trať s maximální rychlostí 100 km/h. Nyní vlaky využívají dvoukolejnou přeložku o délce 8,8 kilometru, která částečně kopíruje dálnici D3. Došlo tak nejen k jejich zrychlení, ale také ke zvýšení kapacity trati a současně pravidelnosti dopravy, kdy odpadlo čekání na protijedoucí vlak ve stanicích Soběslav a Roudná.
Trať je stavebně připravena pro rychlost 200 km/h. Tak rychle zde budou moci jezdit soupravy typu pendolino po instalaci evropského systému ETCS. Pro ostatní vlaky bude maximální rychlost 185 km/h. „Už nyní se podstatně zkrátilo cestování z jižních Čech do Prahy, nejrychlejší spoje zvládnou trasu z Českých Budějovic do hlavního města za 100 minut. Umožnilo to dokončení nejen tohoto úseku, ale i další dlouhé přeložky mezi Sudoměřicemi a Voticemi. Celkem tak vlaky mohou využívat 30 kilometrů zcela nové trati,“ vysvětluje generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Práce začaly v září 2019. Jejich výsledkem je mimo jiné druhý nejdelší železniční tunel na jihočeské železnici, a to Zvěrotický s délkou 370 metrů. Dalšími stavebními dominantami jsou 830 metrů dlouhé přemostění Černovického potoka a estakáda o délce 263 přes rybník Kamenný.
Cestující mohou využívat přesunutá nástupiště v Doubí u Tábora a zcela novou zastávku Myslkovice, která vznikla namísto stanice Roudná. Významným příspěvkem k životnímu prostředí je tunelový most převádějící nad železnicí biokoridor v lokalitě Hluboká. Z hlediska bezpečnosti provozu je pak důležité zrušení všech přejezdů, které nahradily podjezdy nebo nadjezdy.
Celkové investiční náklady akce dosáhly 4 859 601 137 korun. Zhotovitelem prací byla společnost Soběslav – Doubí, kterou tvořily firmy Strabag Rail, Eurovia CS a Metrostav.
Diskuse k článku