Turisté slyší na slevy. Přizpůsobují se jim hotely?

Jedním z ubytovacích zařízení, které slevové balíčky často využívá, je hotel Bílá růže. Nezaměřují se jen na slevové portály, ale vytvářejí si i vlastní a lidé si je vyhledávají na jejich webových stránkách.Jak říká ředitelka hotelu Eva Marešová, především čeští zákazníci hodně slyší na slovo sleva. Velmi vyhledávané jsou pobyty koupené na slevových portálech, které vyjdou levněji oproti klasickým. „Jednak využíváme slevové portály, které patří mezi nejvyhledávanější u nás a mají velkou kampaň, takže lidé se nejprve dozvědí o našich službách a následně se podívají i na naše hotelové stránky. Druhou možností je vytváření vlastních slevových balíčků.“ Mezi nejžádanější bonusy patří večeře, welcom drinky a welness služby. „Dotazy na masáže patří mezi první, na co se host ptá,“ dodala Eva Marešová. Podle ní je doba uspěchaná a lidé hodně unavení. Potřebují na chvíli vypnout a masáže a welness jsou pro odpočinek ideální. Mezi zákazníky slevových akcí stále více přibývá rodin s dětmi. „To se oproti minulosti změnilo, rodiny s dětmi tolik nejezdily,“ informovala Eva Marešová s tím, že se příliš často nestává, že by se klienti, kteří zakoupili pobyt v rámci slevového portálu, vraceli později znovu i za plnou cenu. Jedou zase jinam, kde jim nabídnou levnější pobyt. Do kompetence ředitelky hotelu Bílá růže patří i další hotel v centru – hotel City. Ubytovávání hostů ovlivňuje mnoho faktorů. Počasí i akce, které se ve městě a jeho okolí pořádají. Silná je také tzv. byznys klientela, kam spadají manažeři a vedoucí pracovníci zahraničních podniků především v průmyslové zóně, kteří podnikají služební cesty. Oproti minulosti se opět prodlužuje počet dní, který v hotelech stráví. Zatímco ještě loni to byl jeden den, teď se zdrží většinou tři čtyři dny.
Slevové portály ani balíčky nevyužívají v penzionu U Kloudů. Nevyplatilo by se jim to. Podle ředitelky Veroniky Havlové nemají problém penzion obsadit. Na výhody poskytované prostřednictvím slevových portálů příliš nevěří. „Lidé najdou ubytování se slevou, líbí se jim, ale podle mě znovu za plnou cenu nepřijedou. Vyberou si zase další výhodnou nabídku. Řekla bych, že to funguje jako jednorázová akce,“ sdělila Veronika Havlová a dodala, že si myslí, že v hotelích a penzionech, které pobyty se slevou nabízejí, nakonec mívají velké potíže sladit termíny.
Podobný názor zastávají i v hotelu Biograf. Tady nespolupracují se slevovými portály, ale výhodné balíčky ubytování a služeb tvoří sami. „Nabízíme různé výhodné balíčky, které zahrnují například welness služby, golf, vstupy do muzea nebo zoo. Hosté se často vracejí. Myslím si, že u pobytů přes slevové portály to takhle nefunguje. Lidi si koupí pobyt se slevou a příště jedou zase jinam,“ popsala manažerka hotelu Eva Plánková. Jejich klientelu tvoří z osmdesáti procent byznysmeni, kteří míří do do strakonických a píseckých firem. Zbytek jsou zejména tuzemští hosté.
A co turisty mířící do jihočeského Písku nejvíce zajímá a láká? Na prvním místě je to jednoznačně Kamenný most. „Kamenný most samozřejmě stojí v popředí zájmu turistů. Dalším velkým tahákem je prohlídka kostelní věže a nově se lidé také hodně zajímají o Cestu bolestných kamenů, rozhledna Jarník je také velké lákadlo. Úspěšná je také Sladovna,“ sdělila pracovnice infocentra Klára Tíková s tím, že ani horké dny příliš nezamávaly s počtem turistů přicházejících do města za památkami. „V Písku je to trochu horší s koupáním, takže volí jiné alternativy,“ dodala. V sezoně navštíví infocentrum i 400 lidí za den, převažují domácí turisté, i když zahraniční hosté ho také využívají.
Diskuse k článku