Turistická sezóna na Jindřichohradecké úzkokolejce se posouvá, lokomotivy prochází opravou

Polka se opravuje dílně v Kamenici nad Lipou. Tato největší parní lokomotiva ve vlastnictví Jindřichohradeckých místních drah byla vyrobena roku 1955 v Polsku, odkud byla v roce 2004 odkoupena na jindřichohradecké úzkokolejky. „Bude mít nový opravený kotel. Jedna jeho část se musela vyrobit zcela nová. Polka se představí celkově v novém kabátě s novým nátěrem,“ vysvětluje ředitel Jindřichohradeckých místních drah Boris Čajánek. Pracím na lokomotivě se ale bohužel nevyhnula řada komplikací, kvůli kterým oprava trvá již druhým rokem.
Vzhledem k odstavení parní lokomotivy Resita na konci loňského roku není aktuálně na jindřichohradeckých úzkokolejkách jediná provozuschopná parní lokomotiva. „Během měsíce května a první poloviny června doufám, že natolik pokročíme, abychom mohli s Polkou vyjet na zkušební provoz. Na přelomu června a července by mohla jít do plného zápřahu,“ dodává ředitel Čajánek s tím, že vzhledem ke stáří lokomotiv a náročnosti oprav nejdou práce přesně podle plánu.
Diskuse k článku