Účastníci Křenovické jízdy zamířili do Borotína a zpět. Cestou museli složit báseň
























































„Za náš organizátorský tým mohu říct, že jsme spokojeni. Aut bylo o něco více než minulý rok. I když je pravda, že loni byl covid. I lidé, kteří nechtějí se svým veteránem autem jezdit naší tradiční Křenovickou jízdu, tak už na setkání přijíždějí také,“ uvedl Radek Kovář. Orientační jízdy se letos zúčastnilo 96 soutěžících a 82 účastníků se zúčastnilo pouze výstavy historických vozidel na louce.
Cílem letošní Křenovické jízdy byl barokní statek Borotín. Cesta vedla přes Opařany, Božejovice a Jistebnici. Do cíle bylo 38,9 kilometrů. Zpátky řidiči absolvovali podobnou trasu. Majitelé veteránů a youngtimerů museli opět plnit řadu úkolů. Mezi nimi bylo rozpoznání vyfocených míst, určení počtu božích muk kolem silnice. Na jednom ze stanovišť šlo například o určení rozměru pneumatiky. Mezi úkoly bylo i složení básně. Jízda také bývá každoročně tématická, letos k filmu Jáchyme, hoď ho do stroje. I toho se otázky týkaly. V cíli pak museli účastníci odpovědět například na to, zda bylo více zatáček doleva nebo doprava nebo v kolik jezdí pojízdná prodejna do Skrýchova.
„Letos jsme tu měli poměrně zajímavé BMW a Mercedes. Před dvěma lety jsem akci rozšířil i na youngtimery. Kluci, kteří mají mladší auta, se moc veteránských událostí nemohou účastnit. Veteránské kluby si často píšou do podmínek svých srazů, že chtějí veteránská auta do roku 1960. Pak jim tam přijede dvacet aut, ale oni jsou s tím spokojeni, protože mají za zády sponzory. Je jim tak jedno, jestli se jim náklady nějak rentují nebo ne. My jsme chtěli, aby sem mohli přijet i lidé s mladšími auty a užít si to tady s námi. Proto došlo i na to rozšíření o youngtimery, kterých letos byla zhruba jedna čtvrtina,“ zmínil Radek Kovář.
Mezi youngtimery lze zařadit auta, která jsou z minulého století a byla ukončena jejich výroba. „Nemáme problém ani s autem z roku 1995. Auto by mělo být v perfektním technickém stavu a musí mít koule. Těžko tam někdo obstojí s Felicií, která je běžně k vidění u supermarketů. Jedná se o opravdu kultovní vozy,“ dodal Kovář.
Diskuse k článku