Učitelé si zkoušeli moderní pokusy na gymnáziích v Budějovicích a Strakonicích





Experimentování jako nedílná součást výuky chemie
Pro zájemce z řad středoškolských učitelů a učitelů II. stupně základních škol byl připraven program, který si klade za cíl motivovat k atraktivnějšímu a efektivnějšímu pojetí výuky chemie a přírodních věd na středních školách v České republice.
Workshop obsahoval tři části, v rámci nichž byly představeny netradiční pokusy z tematických oblastí: reaktivita mědi, princip elektrolýzy a demonstrační pokusy pro výuku. Součástí workshopu byl také seminář o využití badatelsky orientovaného experimentování v hodinách, který pomohl rozvést diskuzi o důležitosti experimentů v hodinách chemie i jiných přírodních věd. „Vzdělávání pedagogických pracovníků patří k dlouhodobým cílům VŠCHT a těší nás, že jim umožňujeme zlepšovat přístup k moderním poznatkům a metodám z oblasti přírodních věd a jejich výuky. U pokusů se zaměřujeme na badatelsky orientované experimentování, protože je důležité, aby žáci během realizace pokusů podstatu dějů objevovali a chápali sami. To je zároveň klíč k tomu, aby je výuka přírodních věd bavila,“ shrnuje profesor Karel Melzoch, rektor VŠCHT Praha. „Pořádání workshopu v rámci programu Amgen Teach považujeme za skvělou příležitost, jak předat nové poznatky přímo učitelům a jejich prostřednictvím také žákům. Učební metody se neustále vyvíjejí a je nutné, abychom v tomto ohledu udrželi krok s moderními trendy,“ říká Pavel Kavřík, ředitel Gymnázia Jírovcova v Českých Budějovicích.
Diskuse k článku