Ústecká ulice v Táboře – zakázaná zkratka a odstavné parkoviště. Zatím - Jižní Čechy Teď!




Ústecká ulice v Táboře – zakázaná zkratka a odstavné parkoviště. Zatím - Jižní Čechy Teď!
17. 1. 2020 10:29

Ústecká ulice v Táboře – zakázaná zkratka a odstavné parkoviště. Zatím

Ústecká ulice v Táboře – zakázaná zkratka a odstavné parkoviště. Zatím
Ústecká ulice v Táboře – zakázaná zkratka a odstavné parkoviště. Zatím
Ústecká ulice v Táboře – zakázaná zkratka a odstavné parkoviště. Zatím
Ústecká ulice v Táboře – zakázaná zkratka a odstavné parkoviště. Zatím
Ústecká ulice v Táboře – zakázaná zkratka a odstavné parkoviště. Zatím
Ústecká ulice v Táboře – zakázaná zkratka a odstavné parkoviště. Zatím
Ústecká ulice v Táboře – zakázaná zkratka a odstavné parkoviště. Zatím
Ústecká ulice v Táboře – zakázaná zkratka a odstavné parkoviště. Zatím
Zobrazit galerii (10)
Ústecká ulice v Táboře – zakázaná zkratka a odstavné parkoviště. Zatím
TÁBOR – Obyvatelé Ústecké ulice si na podzim peticí k radě města stěžovali, že uličkou od Křižíkova náměstí dolů do Lužnické nebezpečně rychle projíždějí auta i cyklisté. Ignorují přitom značku zákaz vjezdu mimo dopravní obsluhy. Řidiči navíc v uličce v rozporu s předpisy neukázněně parkují. Situace se vyhrotila zejména při loňském uzavření Budějovické ulice a Parkán.




 

Z radnice dostaly autorky petice odpověď, že město posílí kontrolu parkování a instaluje informační radar, který řidičům ukazuje jejich rychlost. Co se tedy splnilo?

Proti rychlým a bezohledným

Po otevření Parkán a v prosinci pak i Budějovické ulice se situace mírně zlepšila. Jenže už brzy bude problém znovu aktuální, jakmile se na jaře Budějovická kvůli další etapě opravy znovu uzavře. Poté, co v Ústecké ulici obdrželi odpověď města, absolvovala redakce procházku problematickou lokalitou s Janou Bílkovou a Kateřinou Petříkovou, které tu žijí. Jak se dívají na opatření radnice?

„Měřič rychlosti už je nainstalovaný, ale podle nás je na špatném místě, až dole u výjezdu. Jestliže řidič celou uličkou shora od Křižíkova náměstí projede rychle, situaci nepomůže, když to zjistí na konci ulice. Navíc tam už stejně každý před výjezdem na hlavní ulici zpomaluje. Měřič rychlosti by měl být nahoře na horizontu, tam všichni šlapou na plyn,“ myslí si obě mladé maminky. „Kdyby se tu policie objevila aspoň dvakrát denně, řidiči by si dali pozor. My jsme ale spíš byly svědky toho, že tu zákazem projíždí auto, řidič je nepřipoutaný, veze nepřipoutané děti nebo telefonuje, a za ním v poklidu jede auto policie,“ dodaly s tím, že se velmi těší na instalaci slíbených retardérů.

„Pokud jde o parkování lidí, kteří někde v dosahu pracují, stojí tu někteří doslova „na hulváta“ – metr od zdi, v protisměru nebo před vjezdy. Pan starosta při jednání s námi srovnával situaci s Třebízského ulicí, kam si taky zaměstnanci z Nového města odstavují auta. Jenže tam je chodník, kdežto u nás vstupujeme rovnou z domu do vozovky. Tam buď něco jede nebo stojí auta v zákazu a ani náhodou není dodržený šestimetrový průjezd. Stává se, že prostor ulice je auty zablokovaný, popeláři neprojedou a nám zůstanou nevyvezené popelnice,“ říká Kateřina Petříková a Jana Bílková ji doplňuje: „Kdyby policie dělala, co má, dohledala komu auta patří a dávala pokuty, tak by si tu podruhé tito řidiči nestoupli. Strážníci nám ale řekli, že kdyby měli pokutovat ty, co blokují nejužší místo, musí pokutovat všechny, co tu stojí, protože není dodržena průjezdní šířka komunikace. My nechceme prudit, jen chceme, aby se dodržovaly značky a zákazy.“

Kateřina Petříková s hořkostí vzpomíná na situaci, kdy její manžel přivolal muže zákona k odřenému autu a oni vystoupili z vozidla se slovy: „Tak začneme od vás, jestli máte všechno v pořádku.“ A strážníci si zas podle vyjádření starosty Štěpána Pavlíka stěžují, že jsou bezmocní, pokud přistižený řidič tvrdí, že se jenom jel podívat do zdejšího kadeřnictví, zdá má otevřeno. V tom případě se považuje za dopravní obsluhu.

Co bude dál?

Zástupce velitele městské policie Zdeněk Fara vidí tři možnosti řešení – stanovení obytné zóny, v níž se smí jezdit jen 20 kilometrovou rychlostí, zjednosměrnění nebo zařazení ulice do placeného parkovacího systému.

Místostarostka Michaela Petrová k tomu aktuálně říká: „Ústecká ulice je problém a snažíme se najít optimální řešení. Varianty však jsou jen dvě. Buď zavedení obytné zóny nebo zjednosměrnění. Zavedení parkovacího systému je pak navázáno až na jedno z těchto řešení. Parkovací systém lze zavést je tehdy, vzniknou-li oficiální parkovací místa. Ta tam dnes nejsou a parkuje se nadivoko. Když vidím, jak jsou někteří řidiči schopní zaparkovat, tak snad nemají zdravý rozum.“

A k jakému řešení se tedy město přiklání? „Je potřeba si uvědomit, že pokud dojde ke zjednosměrnění ulice, automobily budou muset najíždět mnohem více kilometrů. A pokud zavedeme obytnou zónu, ubyde mnoho parkovacích míst. V obytných zónách se smí parkovat jen na vyznačených plochách a mohou být jen tam, kde uliční profil splňuje parametry pro parkování. Osobně vidím jako reálnější zavedení obytné zóny, ale počkáme na posudky odborníků, co by obě varianty znamenaly v praxi,“ konstatuje místostarostka.

Kontrolní činnost v Ústecké ulici se zvýšila

Od 1. 1. do 28. 11. 2019 Městská policie Tábor eviduje v této ulici celkem 191 dopravních přestupků. Domluvou řešeno 46, uloženo 128 pokut v celkové výši 19 200 korun. Průměr na jednu pokutu 150 Kč. Osm přestupků bylo k tomuto datu v řešení, devět předáno správnímu orgánu.

Z toho od 1. 9. do 26. 11. 2019 – zjištěných přestupků 75, šest v řešení, tři předány správnímu orgánu. Domluvou řešeno 29 přestupků, uloženo 37 pokut v celkové výši 9 600 korun. Průměr na jednu pokutu 259 korun.

Polovina z pokut, uložených od začátku loňského roku, tedy padla od září do 28. listopadu. Zvýšila se jejich výše i četnost zjištěných přestupků. Na podzim zde proběhlo také 9 odtahů vozidel.

 

 

 

Libuše Kolářová
Libuše Kolářová

Diskuse k článku

Pro přidávání komentářů je nutné se přihlásit / registrovat.