Výstav piva strakonického pivovaru stoupl loni o 4,5%

V jediném městem vlastněném pivovaru, uvařili loni o zhruba 2300 hektolitrů piva více, než v roce 2017. Pro pivovar, který má veškerá piva v nepasterované podobě, se jednalo o výjimečný výsledek – meziroční nárůst zaznamenali strakoničtí pivovarníci naposledy v roce 2006. „Jsme si vědomi toho, že nám pomohlo výjimečně hezké počasí, stejně jako ostatním pivovarům. Nárůst však pokračoval i po zbylé měsíce roku a to nás velice těší. Obrovský úspěch mělo vánoční pivo, kdybychom ho uvařili dvakrát tolik, určitě by se prodalo. Uděláme vše proto, aby rok 2018 nebyl světlou výjimkou, ale další nárůst pokračoval i v příštím období,“ uvádí ředitel pivovaru Dušan Krankus. Ten byl až do konce loňského roku zároveň i sládkem pivovaru, od ledna ho ve funkci vystřídal jeho zástupce, dříve podsládek Vlastimil Matej.
Ten považuje za velmi důležité, že díky úspěšným speciálním pivům se Dudák dostane i k zákazníkům, kteří ho běžně nekupují. „Být sládkem ve strakonickém pivovaru je pro mě velká čest, rád bych především udržel stálou kvalitu našeho piva bez reklamací a pokračoval v nastolené tradici alespoň tří speciálních piv ročně. Pro náš pivovar je podstatné využití našich výrobních kapacit, takže by bylo ideální, aby výstav rostl i nadále,“ uvedl Matej, který v pivovaru pracuje od roku 2008 a je rodákem ze Strakonic.
Po dlouhých letech se zvedlo množství piva, které se ze Strakonic exportuje. „Začali jsme vozit pivo na Ukrajinu, do Portugalska nebo do Itálie. Na konci roku odešla po ročním jednání první várka našeho piva do Ruské federace,“ prozrazuje Krankus. O 20 procent více piva než rok před tím, se prodalo na Moravě – zejména v jižní části, kde má pivovar nového obchodního partnera, který logistisky zajišťuje tento region.
Za zvýšeným prodejem je i to, že se pivo stále častěji objevuje v nabídce různých supermarketů. Oproti loňskému roku se prodej strakonického piva prodávaného v supermaketech výrazně zvedl. „Na tomto nárůstu se nejvíce podílela síť Penny market, kde se prodej více jak zdvojnásobil. Celkový nárůst činil více než 130 procent. Výrazně lepší prodejní výsledky jsme měli v sítích Coop, kde nárůst prodeje činil 13 procent,“ uvedl obchodní ředitel pivovaru Martin Man.
Výborně se pivo prodává také v nové prodejně, kterou pivovar slavnostně otevřel v červnu roku 2018. Za sedm měsíců narostl celkový obrat prodaného zboží o více než 18 procent (necelý jeden milion korun), než v době, kdy se tu pivo prodávalo v dřevěném provizorním stánku. Radost vedení strakonického pivovaru dělá především projekt designových restaurací Dudákoven. Zatím jich je osm. Hosté v nich oceňují především příjemné, architektonicky a designově zajímavé prostředí a poctivé nepasterizované pivo. Před loňským létem se otevřela zatím poslední Dudákovna – restaurace Na Ostrově, která stojí v Písku u Otavy nedaleko zimního stadionu. „Obecně se Dudákovnám velmi daří. Cestu si do nich kromě štamgastů najdou i celé rodiny, ženy, mladí a starší lidé,“ popisuje ředitel Krankus s tím, že obchodní oddělení pivovaru pracuje na tom, aby jejich počet narůstal i letos.
Diskuse k článku