Vznikne petice za záchranu Elinky?

Kraj tím dal prakticky poslední potřebné razítko k likvidaci provozu historických vozidel Elinky a Bobinky. Přestože ještě loni v tisku prezentoval, že Správa železnic chce brát v potaz názor kraje, který se už dříve postavil za zachování „stejnosměru.“ Kraj tehdy tvrdil, že chce, aby byly nadále využívány zdejší historické železniční vozy.
Vše je tedy jinak a nejvýznamnější technická památka Tábora má být ochuzena o svůj vzácný vozový park. Bechyňka přitom nemusela být pro svou jedinečnost dle rozhodnutí ministerstva dopravy z prosince 2016 zahrnuta do procesu konverze české železniční sítě na 25 kV. Co tedy k tomu kraj vedlo? Zřejmě jen peníze.
„Ekonomicky to jednoznačně hovoří pro změnu na střídavé napětí,“ uvedl poradce hejtmanky pro dopravu Ivan Študlar. Je to stejná logika, jako kdybychom pronajali Gotický sál táborské radnice některému z řetězců fast foodu, protože je to ekonomicky výhodné. Pokud kraj vydává přes miliardu na vybudování českobudějovického letiště, je přinejmenším prapodivné, že mění stanovisko a nestojí o zachování provozu původních unikátních vozidel Elinky a Bobinky.
Správa železnic už dříve uvedla, že projekt změny na střídavé napětí by se měl dostat na jednání centrální komise ministerstva dopravy ještě v prvním pololetí letošního roku. Stavba by měla začít v roce 2023 či 2024. Ještě tedy není pozdě. Vedení Tábora i zdejší krajští zastupitelé by měli začít velmi intenzivně tlačit na vedení a zastupitelstvo kraje, aby rozhodnutí krajských radních bylo revokováno. Oporou by jim mohlo být jak zmíněné rozhodnutí rozhodnutí ministerstva dopravy z roku 2016, tak zájmy města Tábora a jeho obyvatel.
Diskuse k článku