Začala výstavba severní spojky v Českých Budějovicích

„Severní spojka je propojení silnice I/20 v úseku od křižovatky u Globusu po Pražskou třídu. Stavba spolu s navazujícím úsekem ulice Okružní vytvoří severní obchvat města, který odlehčí přetížené ulici Strakonické a Nádražní a také křižovatce Diamant. Po Strakonické denně projede až 20 000 aut. Společně s novými úseky dálnice D3, které otevřeme už letos v prosinci, jde o další zásadní zlepšení dopravy v Českých Budějovicích,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.
Stavba odvede tranzit aut jedoucích od Písku či Prachatic po tahu I/20. Je navržená jako dvoupruhová silnice. Začne u okružní křižovatky vedle Globusu, povede ke křižovatce Nemanické ulice, Pražské třídy a Okružní ulice, kde se propojí s přivaděčem k dálnici D3. Součástí bude osm mostů. Jeden, dlouhý 335 metrů, povede přes Vltavu, bude zavěšený na lanech a bude na něm i pás pro pěší a cyklisty. Město tak získá čtvrtý most přes Vltavu. ŘSD v trase severní spojky postaví i 76 metrů dlouhý protipovodňový most. Konstrukce mostů jsou mimo území vodního toku a mimo aktivní zóny záplav.
„Součástí severní spojky bude i zhruba 420 metrů dlouhý podjezd stávající silnice, železnice a ulice A. Trägera. Milánské stěny, které ke stavbě podjezdu využijeme, budou až 20 metrů hluboko. Vybudujeme také novou světelnou křižovatku u areálu firmy Robert Bosch a rovněž protihlukové stěny dlouhé téměř 300 metrů. Na celém úseku silnice bude veřejné osvětlení, jezdit by se mělo rychlostí 70 kilometrů v hodině,“ řekl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Podle strategického plánu města České Budějovice je narůstající problém silniční dopravy kritický. Nyní vedou všechny silnice prvních a druhých tříd průtahem přes centrální části města. Významně by měl pomoci obchvat v podobě dálnice D3, jejíž tři úseky zprovozní ŘSD letos krátce před Vánoci.
Diskuse k článku