Jižní Čechy TEĎ - nejrychlejší zprávy z regionů
 
 
 

Kdy a kam

  • Oldřích Janota

    pátek 13.12 19:00 - Horká vana, České Budějovic

    Koncert.

  • Setkání seniorů

    pátek 13.12 16:00 - Záhoří, místní hostinec

Zobrazit všechny události
 

"Boj proti zpoplatnění silnic I. třídy jsme prohráli," zaznělo dnes na krajském zastupitelstvu

JIŽNÍ ČECHY - O zpoplatnění na silnicích I. třídy od 1. ledna příštího roku je rozhodnuto. V Jihočeském kraji se zpoplatnění týká silnic I/19, I/20 a I/34. Na zasedání krajských zastupitelů dnes Tomáš Hajdušek z ODS upozornil, že právě vyšla ve Sbírce zákonů vyhláška 243/2019, která mění užívání komunikací a mezi zpoplatněné zařazuje mimo jiné silnici I/20, a to na 112,5 kilometrů dlouhém úseku z Českých Budějovic do Plzně.

"Více než 60 kilometrů z této trasy lze přitom objíždět po nezpoplatněných silnicích," upozornil Hajdušek. Proto se v srpnu sešli zástupci potenciálně postižených obcí s ředitelem odboru pozemních komunikací ministerstva dopravy Václavem Krumphanzlem. Ten obcím sdělil, že jejich obavy o objíždění zpoplatněné trasy jsou liché, protože je objízdná trasa delší a náklady tak vyjdou dráž než cesta po trase s mýtným. Provozovatelé dopravy prý si nebudou zvyšovat náklady. "A kdyby se prý ukázalo, že to tak není, nebude pro ministerstvo problém objízdné trasy zpoplatnit také," pokračoval Tomáš Hajdušek. Upozornil ale, že skutečnost je jiná a ukázal na mapce, že potenciální objízdná trasa je kratší než ta s mýtem. "My odmítáme, aby tady občané obcí na této objízdné trase byli používáni jako pokusní králíci," dodal. 

"To je pražská logika," poznamenala hejtmanka Stráská. "Musíme si přiznat, že tento boj proti zavedení mýtného jsme prohráli," podotkl Tomáš Hajdušek.

Navíc upozornil, že data o průjezdech aut obcemi, s nimiž ministerstvo dopravy pracuje, jsou pět let stará a další sčítání průjezdů ministerstvo plánuje za rok a půl. Proto Hajdušek požádal radu kraje, aby kraj uhradil vlastní měření průjezdů již nyní před zavedením mýta a obce tak měly v ruce pádné argumenty, až se mýto na silnici I/20 spustí. 

Krajský radní pro dopravu Jiří Švec podotkl, že v tomto jsou krajští zastupitelé bez ohledu na politickou různost zajedno. "Pan ředitel Krumphanzl tu řekl, že nechápe zdejší hysterii, protože se zatím nic neděje," uvedl Švec. A informoval, že krajské měření dopravy už probíhá na jedenácti místech potenciální objízdné trasy, začalo 6. září, potrvá do 31. října a data budou sloužit pro porovnání s dopravou po zavedení mýtného na silnici I/20. Ubezpečil, že pokud se nárůst skutečně potvrdí, tak se na objízdné trasy navrhnou dopravní značky, které těžkou dopravu omezí. 

Stanislav Mrvka kolegy upozornil, aby si novou vyhlášku velmi pečlivě pročetli, protože Jindřichův Hradec v ní objevil podraz, kdy do zpoplatněného úseku na silnici I/34 má být zahrnut i vnější obchvat města Jindřichův Hradec. "To by způsobilo kolaps dopravy ve městě," varuje Mrvka a řekl, že pokud bude ministerstvo na zpoplatnění obchvatu trvat, bude Jindřichův Hradec usilovat o obklíčení města zákazovými značkami pro vjezd vozidel nad 3,5 tuny. 

Martin Kuba navrhl, aby kraj udělal ještě srovnávací měření po zavedení mýtného, někdy na jaře. I to radní Švec přislíbil. Sdělil, že sčítání dopravy provádějí pracovníci krajské Správy a údržby silnic, takže to není nákladné. 

Přípravy na zavedení mýtného na silnicích I. třídy jsou v plném proudu. Před pár dny byla instalována brána na výjezdu z Tábora po silnici I/19 na Chýnov a Pelhřimov. Vedoucí provozního úseku správy ŘSD v Českých Budějovicích Tomáš Voráček potvrdil, že se jedná se o kontrolní mýtnou bránu, instalovanou kvůli zpoplatnění silnic I. tříd od 1. ledna 2020. "Tyto kontrolní brány budou postaveny v Jihočeském kraji pouze na silnici I/19 u Zárybničné Lhoty a na I/20 u Pištína," sdělil Tomáš Voráček. 

 

 

Diskuse k článku - 15 příspěvků
 

Další zprávy z regionu

 
 

Diskuse ke článku

Zbývá znaků: 1200
 
« Novější příspěvky 1 2  | Starší příspěvky »
  • jan 

    Reagovat

     

    Zpoplatnění silnic nižších tříd je správný krok. Kamiony patří na dálnice, ty jsou pro jejich provoz stavěné. Silnice nižších tříd kamiony ničí, otravují lidem život exhalacemi i hlukem, způsobují kolony i tragické nehody.

    Vloženo 22.9.2019 13:41:35

  • anonymní čtenář 

    Reagovat

     

    už vidím jak se dají na objízdné trasy zákazy,když 5.týdnu od skončení uzavírky mostu na silnici č.4 u Nerestcu,společnost dopravní značení nebylo schopno sundat značky nad 3.5tuny u Zvíkova od Záhoří a uKučeře tyto vozidla směrPraha posílají na Milevsko to je ostuda a nebo neschopnost.ale to v tomto státě je holt běžné a to bych mohl ještě pokračovat

    Vloženo 20.9.2019 20:33:12

  • anonymní čtenář 

    Reagovat

     

    Od ledna se muzou koblihari a kundovolici z Katovic, Drahonic, Cehnic atp., pri zvysenem prujezdu kamionu jejich obcemi zamyslet, co ze si to zvolili za svoloc - estebaka do snemovny a vychlastanyho dedka na Hrad... :)

    Vloženo 20.9.2019 08:59:58

    • Na Zimolu 

      Reagovat

       

      Jejich provinčního idola jste zapoměl. Ten jim zase pomohl ku prosperitě rozbitím sítě linek veřejné dopravy.

      Vloženo 20.9.2019 10:46:15

  • Kamil 

    Reagovat

     

    Dokud se u nás nezavede mýtné pomocí satelitů tak na místních komunikacích a v obcích bude rušný provoz. Navíc se poničí jak komunikace, tak malé mostky, které nejsou na těžké přetížené kamiony stavěné. Na MDČR by si už konečně měl někdo uvědomit, že jsme ve středu Evropy a jsme tranzitní zemí. Řešení, že se zpoplatní některé úseky silnic I. třídy je nesmyslný pokus, který nebude mít ve finále zisk, ale naopak velkou ztrátu. Výsledkem budou drahé opravy místních komunikací.
    Sám jsem byl svědkem, jak se kamiony vyhýbají úseku dálnice D4 mezi Radobytcemi a Předoticemi a jedou po vedlejší komunikaci.

    Vloženo 20.9.2019 07:57:53

    • anonymní čtenář 

      Reagovat

       

      Vše je obráceně, chybí nám dálniční siť, rozumně rozložená po ČR, která by pojala tranzit. A tak každý hledá optimální cestu tou změtí silnic postavených na trasách pro koně z dob rak.uherska. Pokud pojedete kamkoli, po dálnici, vše vede do Prahy, tam bych zpoplatnil i dýchání, všem

      Vloženo 20.9.2019 09:06:06

      • To je ale nemilé, Kamile 

        Reagovat

         

        Na objízdné trasy se dají zákazy a nikdo silnice ničit nebude.

        Vloženo 20.9.2019 10:57:45

      • anonymní čtenář 

        Reagovat

         

        "Chybí nám dálniční sitě", stejně tak rychlostní železnice a mnoho dalšího ....a přes to ty komunistické neumětelské bambuly stále volíte. Tak si nestěžujete.

        Vloženo 21.9.2019 19:27:28

  • Karel 

    Reagovat

     

    Ještě ke všemu ty příšerně drahý, ohyzdný kovový brány. A nemoderní, statický systém. Jeden z mnoha úletů a dědictví vlád ČSSD a Milana Šimonovského z KDU-ČSL coby ministra dopravy, co ten paskvil podepsal, a J. Paroubek to schválil.
    Opravdu se těším, až začne nákladní doprava brány objíždět. Brány nakonec budou rozšířeny na všechny silnice, včetně polních cest. Místo lesů, které sežere kůrovec, budeme mít les kovových bran. Vítejte v ČR, v zemi neomezených možností a neomezené blbosti.

    Vloženo 19.9.2019 20:51:35

« Novější příspěvky 1 2  | Starší příspěvky »
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace