Táborská dálnice je po prázdninách jednoproudová





Podle přísloví: „Práce kvapná, málo platná!“ se předčasné otevření dálničního úseku mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí vymstilo. Na dálnici jsou opět těžké stroje. Teď se musí asfalt odfrézovat a opět položit nový. To se před prázdninami politici opět plácali po ramenou, rozdávali úsměvy, přestříhávali pásky a snažili se sbírat body u voličů. Bylo to přesně v místech, kde se dnes pracuje. Auta jezdí v jednom pruhu v každém směru a rychlostí maximálně osmdesátkou.
Nedostatky připouští jak Ředitelství silnic a dálnic, tak i stavební firmy Strabag, Metrostav a Eurovia CS, které tento zmetek se slávou postavily. Všichni shodně tvrdí, že jejich „dílo“ za deset a půl miliardy korun, nejsou prý chyby fatální, že se u těchto staveb stávají. Přitom firmy přiznávají, že asfalt pokládaly na jaře, hned po povodních, vlastně na vodě. Povrh nemohl tak nepřilnout. Nedokončily ani terénní úpravy, nepostavily ploty apod. Firmy se vymlouvají, že se vše snažily urychlit. Chtěly dálniční úsek D3 otevřít ještě před začátkem léta, aby auta nezahlcovala okolní města. Přiznávají, že porušily technologické postupy. To můžeme být rádi, že se na trase nestaly ještě vážnější dopravní nehody.
Stavba za 12,43 miliardy korun, dlouhá pětadvacet kilometrů mezi Táborem a Veselí nad Lužnicí, má 277 stavebních objektů, osmačtyřicet mostů a můstků. Nejdelší most vede nad řekou, železnicí i silnicí a má 765 metrů. Stavbaři vytvořili pět mimoúrovňových křižovatek, deset protihlukových stěn a devětačtyřicet přeložek inženýrských sítí.
Je doslova zrůdné, že se po tak krátké době, za tolik miliard korun, dálnice opět opravuje. Je zcela jedno, že opravy platí firmy, které to zapříčinily. Nejhorší je, že nepostavili tento kousek budoucí dálnice mezi Prahou a Českými Budějovicemi, na první pokus. Potom se divíme, že naše dálnice jsou jedny z nejdražších na světě.
Kolaudace a řádné zprovoznění úseku se uskuteční až ke konci letošního roku. Dálnice D3 má dnes pouze dvaačtyřicet kilometrů, finální stavba mezi Prahou a Českými Budějovicemi, propojení s Rakouskem, bude měřit 171 kilometrů.
Diskuse k článku