Jižní Čechy TEĎ - nejrychlejší zprávy z regionů
 
 
 

Kdy a kam

  • Trio Tones

    Čtvrtek 14.11 19:00 - Kaple sv. Maří Magdaleny, Kostelní I / 20, Jindřichův Hradec

    Koncert.

  • Ronley Teper & The Lipliners

    Čtvrtek 14.11 19:30 - Dada Club Kasper, Kostelní 73, Jindřichův Hradec

    Koncert.

Zobrazit všechny události
 

Co jíst na podzim?

Podzim opět převzal svou vládu a my bychom tomu měli přizpůsobit šatník, ale i potřebné živiny pro tělo. Teploty bohužel už brzy zamíří k nule. V tomto chřipkovém období se vyplatí pracovat na podpoře imunitního systému a zaměřit se na potraviny s vyšším obsahem vitamínů a minerálů. Naše strava se přirozeně po celý rok mění. V létě máme větší chuť na lehčí a studenější pokrmy, v chladnějších měsících je přirozené, že se chceme spíše zahřát.

Vždy bychom měli dávat přednost sezonním potravinám - příroda to vše zařídila již dávno. Ideální potraviny k zařazení do podzimního jídelníčku jsou například celer, kapusta, zelí, zázvor, česnek, fazole, čočka, brambory, dýně nebo třeba chilli. Také sezonní ovoce, tedy jablka, švestky, hrozny. Věřte nebo ne, prohřeje i sušené ovoce. Stále více se mluví o to, že jsme přestali vnímat průběh ročních období v našem jídelníčku. Jahody a třešně si můžete koupit v únoru, jitrnici a prejt v červenci. Otázkou je, zda je to dobře a zda to prospívá našemu zdraví? O tom si každý musí udělat obrázek sám ve své hlavě. Tak co nějaký dobrý podzimní tip?

Pomazánka z celeru a sýru

Ingredience: 1/2 celeru, 150 g tvrdého sýru (dle chuti, já používám goudu 48%), 1 velkou cibuli, 1 červenou papriku, 3 větší kyselé okurky, 5 lžic majonézy, sůl, pepř, pár kapek citronové šťávy

Postup: Nejprve si nastrouhám tvrdý sýr najemno a postupně do velké misky k sýru přisypávám nadrobno nakrájené ostatní suroviny. Důkladně promíchám s majonézou, solí, pepřem a citrónovou šťávou a nechám odležet pár hodin v lednici. Podávám s dobrým chlebem nebo jen se zeleninou nakrájenou na hranolky. Pomazánka je obdoba rychlé večeře, pohoštění pro přátele nebo třeba školní svačina.

Celer je navíc zdrojem mnoha vitaminů, minerálních látek a vlákniny. Jeho výhodou je také příznivá cena. Proč ho tedy nezařadit do svého jídelníčku častěji.

• Můj tip: Místo majonézy můžete použít bílý jogurt nebo třeba tvaroh.

Dobrou chuť!

vaše jihočeská kuchařka Karolína

Diskuse k článku - napište váš názor
 

Další zprávy z regionu

 
 

Diskuse ke článku

Zbývá znaků: 1200
 
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace