Dvacet milionů korun dají České Budějovice za propagaci ve sportu
„Jedná se o marketingové služby, kterými podpoříme naše sportovní kluby. Tento materiál zastupitelé, kteří tu jsou několikeré volební období, už dobře znají. Díky němu naši sportovci mohou nést na dresech logo města, které se může prezentovat i na mantinelech nebo ledové ploše,“ zmínila primátorka Dagmar Škodová Parmová (ODS).
Proti návrhu se v diskusi postavil zastupitel Jan Kadlec (SPD). „Důvodů je několik. Vyrazila mi dech ohromující cifra dvaceti milionů korun na jeden rok. Už jen pro to, co by se za ně dalo pořídit jiného. Druhu věcí je, že je to směrováno do profesionálního sportu. To je sport, který je placený. Jsou to soukromé firmy, nakupují a prodávají hráče, dělají si svůj byznys. A my jim tímto způsobem jen dodáváme prostředky pro činnost. Také mi vadí, že píšeme, že jde o propagaci města. Nápisy, reklamy a podobně. Sportovní kluby ale působí v majetku města za nájemné, které zřejmě není tržní. Pokud jsou tedy alespoň drobní patrioti, mělo by být samozřejmostí, že logo města budou mít na dresech a budou ho nějakým způsobem propagovat,“ řekl zastupitel Kadlec s tím, že naopak sportovci by měli přijít za městem a navrhnout mu propagaci.
Náměstek primátorky Petr Maroš (ODS), který má sport ve své gesci připomněl, že smlouva o marketingových službách se nebude uzavírat na rok, ale na roky dva. „Já sport dávám do podobného ranku jako kulturu. Někdo má rád divadlo, někdo jde rád na fotbalový zápas. Když se podívám, kolik peněz dáváme do divadla, tak sportovcům opravdu dáme menší zlomek. Navíc jsme v jižních Čechách jediným městem, které má své týmy v první lize. Ty nám dělají dobré jméno a je o nich každý týden slyšet. Je tedy správné tyto týmy podpořit,“ uvedl náměstek Maroš.
Zastupitel Tomáš Kubín (ANO) řekl, že do sportu mládeže je třeba dávat tolik peněz, kolik město unese. „Profesionální sport pak funguje jako vzor pro děti. Jako otec dětí mohu potvrdit, co všechno pro ně může sport znamenat. To určitě potvrdí všichni, kteří doma vidí děti s mobilem nebo počítačem. Není tedy nic lepšího, než investice do sportu,“ poznamenal.
Viktor Lavička (ANO) doplnil, že nejde pouze o vzory. „Vidíme to všichni, že když se v České republice něco podaří, tak najednou všichni jezdí na běžkách a střílejí z pušky. Potom se to eliminuje a dělá se jiný sport. Tady je to ale spíše o tradici. Dynamo, Motor i Jihostroj prostě k Budějovicím patří. Tyto značky nás velmi dobře propagují, cílí na určitou skupinu obyvatel, kteří se sem pak rádi přijedou podívat,“ myslí si zastupitel Lavička.
Zastupitelé Českých Budějovic pak návrh schválili 39 hlasy, čtyři byli proti, nikdo se hlasování nezdržel. V rámci zakázky se mimo jiné předpokládá uvedení města v názvu sportovního klubu, vyobrazení městského znaku nebo loga na hráčském dresu, umístění reklamní samolepky na motorových vozidlech klubů, použití odznaku na oděvu všech hráčů, trenérů, asistentů a dalších členů realizačního týmu, odvysílání audiovizuálních reklamních spotů na domácích utkáních, reklamní sdělení na webových stránkách klubů, uvedení znaku nebo loga města v tištěných materiálech klubů, na vstupenkách, na reklamní ploše pod světelnou tabulí, na pozadí pro televizní vysílání v mix zóně a press centru nebo na bannerech kolem hřiště na všech domácích zápasech.


Diskuse k článku