Hlučné motoristické závody na Hradišti? Dráha normy splňuje a dělá městu reklamu, zní z autoklubu

Šéf Autoklubu Hradiště Václav Kudrle byl pokusem napasovat protihlukovou vyhlášku na lokalitu Hradiště a pohřbít tak zdejší závodiště překvapený. Všechny závody podle něj probíhají v souladu s platnými normami. Místo dohadů o hlukové normy se chce soustředit na konstruktivní debatu o nutných investicích, které potřebuje zázemí a samotná asfaltová dráha. Jejím majitelem je Svaz technických sportů Prácheňsko. Autoklub si ji pronajímá a udržuje ji. „Veškeré akce spojené s přípravou závodů a kalendářem akcí řešíme my. Staráme se o dráhu, aby splňovala parametry. Jedeme 25. rok činnosti a je pozitivní, že tu motoristický sport je, protože má v Písku velkou tradici. Za 25 let s minimální pomocí města propagujeme Písek. Jezdí sem lidé z celé Evropy, kteří tu bydlí v hotelech a poznávají město. Raritou písecké dráhy je, že když nejsou závody, tak je otevřena veřejnosti. Nároky na udržení tohoto sportu jsou obrovské, snažíme se komunikovat s městem o další pomoci,“ naznačuje Václav Kudrle, že autoklub bude žádat město o investici. „Chtěli bychom zastupitelstvo a radu města požádat o pomoc s úpravou asfaltových ploch. Investuje se do lyžařského svahu, do sportovní haly, která není v majetku města. Tak věříme, že i nám by mohlo město pomoci,“ říká Václav Kudrle.
Ke kritice na velký hluk dodává, že všechny závody splňují evropské i české hlukové normy. „Na závodech máme technické komisaře, kteří mají hlukoměry. Dávají se tlumivky výfuků, připravuje se optimálně technika i v motokárovém sportu. Předpisy po sportovní a odborné stránce dodržujeme. Že na to má druhá strana jiný pohled, je věc jiná. Vše je o komunikaci. Všude města závody podporují a dávají jim obrovské dotace, tak v pomoc doufáme i my,“ říká Václav Kudrle.
Omezení počtu akcí Autoklub Hradiště zatím nechystá. „Akce pořádáme i pro to, abychom vůbec přežili. Pokud by se město přidalo s nějakou větší pomocí, pak asi není problém počet akcí omezit. Ale v současné době to jinak nejde, aby se dráha uživila. Měřením hluku jsme vždy vyhověli. Nevím, co vedlo pana místostarostu k tomu návrhu. S námi o tom nekomunikoval. Je důležité říci, že dráha tu byla dřív než nová výstavba. Domy měl chránit protihlukový val, který byl součástí stavebního povolení. Samozřejmě se nepostavil. My s osídlenou částí komunikujeme velice dobře a nezaznamenal jsem nějakou aktivitu obyvatel směrem k protihlukové vyhlášce. Kritický názor ale respektujeme a máme zájem dál komunikovat. Cítíme, že ani zastupitelé a radní neznají všechny souvislosti a nás stojí obrovské úsilí činnost udržet. Proto uvítáme ještě lepší domluvu,“ uzavřel šéf Autoklubu Hradiště.
Diskuse k článku