K superkřižovatce v Měšicích hledí místní s obavami. Chtějí aspoň semafory - Jižní Čechy Teď!
28. 2. 2021 7:29

K superkřižovatce v Měšicích hledí místní s obavami. Chtějí aspoň semafory

TÁBOR – Jako na ostrově si začínají připadat obyvatelé příměstských Měšic. Neobklopuje je sice voda, ale značně frekventované rychlostní komunikace. Z východu dálnice D3, z jihu čtyřpruh od exitu dálnice s problémovou křižovatkou pod Svatou Annou a zřejmě bude ještě hůř. Na západě Měšic se již staví přeložka Chýnovská – Vožická s budoucí novou křižovatkou u sídla hasičů a záchranky.

„Nový osadní výbor si při svém vzniku stanovil hlavní priority Měšic. Tou zásadní z nich je dopravní situace. Není to však zdaleka jen o nebezpečné křižovatce u odbočky na sv. Annu, kde již šest stovek občanů podepsalo petici za snížení rychlosti z 80 na 50 km adresovanou Ředitelství silnic a dálnic. Připravuje se také přeložka s křižovatkou, která má přes Měšice přivést veškerou dopravu od dálnice včetně nákladní a kamionů do průmyslové zóny na Vožické ulici. Až se tato dopravní stavba dokončí, tak doprava v naší příměstské části ještě zesílí,“ popisuje situaci předseda osadního výboru příměstské části Milan Jůza a dodává, že z Měšic nebude možné normálně vyjet. „Velká část měšických občanů přeložku nechtěla a bojovala za zrušení tohoto projektu ve prospěch alternativního napojení průmyslové zóny Vožická. Například z dálnice D3. Když už si představitelé města Tábor prosadili svou, bylo by vhodné se zamyslet nad úrovní téměř dvacet let starého projektu a tam, kde je to ještě v průběhu stavby možné, provést jeho aktualizaci,“ říká Milan Jůza.

Měšičtí žádají aspoň semafory
Očekávaným problémům je podle něj třeba předcházet. V téměř dvacet let starém projektu je u hasičů navržena křižovatka, která je oproti stávající podstatně složitější a hůře průjezdná. Pokud není možné křižovatku řešit například kruhovým objezdem v kombinaci s rychlým pruhem, jako tomu je například u Baumaxu, bylo by podle Měšických vhodné křižovatku doplnit alespoň inteligentním světelným řízením. Stávající projekt s touto variantou nepočítá.

V současné době stavba křižovatky i přeložky stojí, a to nejen kvůli počasí. Údajně je zde ještě mnoho problémů, které se řeší za pochodu. Včetně dalšího napojení na průjezd Táborem. „V loni jsem v září seznámil zastupitele s tím, co všechno s sebou původní projekt přeložky Chýnovská – Vožická přinese, včetně snížení bezpečnosti křižovatky u sídla hasičů a záchranky v Měšicích. Požadoval jsem, aby město s krajem, který projekt od města Tábora převzal a stal se tak současným investorem, dopracovalo řízení této křižovatky semafory. A to pokud možno už ve stádiu projektu výstavby připravit technické možnosti napojení semaforů. S tím se zatím nepočítalo, i když se ví, že budoucí dopravní zatížení bude vysoké. Dnes jede na Chýnovské odhadem 18 000 aut denně, a to se patrně přeložkou ještě zvýší. Pokud mám správné informace, město nedávno zadalo výběrové řízení na dopravní studii zmíněné křižovatky u Hasičského záchranného sboru a budoucí křižovatky na Vožické a u Brisku. Předpokládám, že na základě studie bude projekt křižovatky v Měšicích upraven ve prospěch bezpečnějšího výjezdu z naší příměstské části a investor zváží možnost inteligentního světelného řízení této křižovatky,“ doufá Jůza. „Bylo by zbytečné, aby se křižovatka dokončila a za rok kvůli semaforům opět rozkopala,“ varuje předseda osadního výboru.

Místostarostka Michaela Petrová, která má na starosti dopravu, potvrzuje, že město opravdu zadalo zpracování studie, která má vyhodnotit množství průjezdů aut přes křižovatku a na jejím základě také případnou nutnost osazení semafory. Studie se ovšem kvůli kovidu zpožďuje, hotova by měla být podle místostarostky na jaře. „Jako u každé stavby se i u přeložky a křižovatky v Měšicích vyskytnou v průběhu času různé nepředvídané okolnosti, které je třeba dotáhnout. To by měla právě vyřešit studie. Každopádně počítáme s tím, že na osazení semafory bude již udělaná stavební příprava. Což ovšem neznamená, že budou osazeny ihned. To bude záležet na odbornících a praxi co do hustoty dopravy, která potvrdí či zamítne toto řešení,“ dodává Petrová.

Diskuse k článku

Pro přidávání a zobrazení komentářů je nutné se přihlásit / registrovat.