20. 6. 2022 19:01

Lidem v centru Krumlova chybí pekařství a kadeřnictví

ČESKÝ KRUMLOV - Pekařství, řeznictví, bufet, ale i kadeřnictví nebo opravy oděvů. To vše podle průzkumu města postrádají lidé v centru Krumlova. Radnice zjišťuje také, jak jsou lidi spokojeni na městském úřadě.

Řekněte nám, co vám chybí v centru! Takovou výzvu připravili pro občany na českokrumlovské radnici. Informace, které město získá, budou sloužit jako podklad pro nastavení pronájmů prostor obchodu a služeb ve vlastnictví města. V dotazníku, který je v elektronické podobě na webových stránkách města lidé uvádějí například, zda v Krumlově žijí, nebo jsou návštěvníci, jaké služby a obchody tady postrádají nebo i jak hodnotí dopravní dostupnost centra.

Dotazník sice mohou zájemci vyplnit až do konce července, někteří to ale udělali už teď. „Z dosud získaných dat vyplývá, že obyvatelé nejčastěji v centru postrádají čistírnu a opravy oděvů, kadeřnictví, kosmetický salon, bufet, lékárnu. Z obchodů by lidé nejčastěji v centru uvítali pekařství, řeznictví, zelinářství, obecně obchod s potravinami nebo trafiku,“ uvedla mluvčí Českého Krumlova Petra Nestávalová.

Řada místních si už delší dobu stěžuje na to, že centrum Krumlova už pro ně defacto není a to i kvůli velkému množství turistů. Mnohým je také trnem v oku nabídka četných obchůdků, kde právě místo zmiňovaného pečiva, dost často převládají různé dárkové a upomínkové předměty, které přitom mnohdy nemají s Krumlovem vůbec nic společného. Před časem se zde odehrál dokonce experiment, v rámci kterého si skupina lidí vyzkoušela běžný život v centru města, které je zapsáno na seznamu Unesco.

I druhý dotazník „dejte nám vědět, co máme zlepšit na úřadě“, který město na svých webových stránkách připravilo, lidé očividně přivítali. „Co se týče dotazníku spokojenosti klientů na městském úřadu, tak se nám tato zpětná vazba osvědčila, přestože je v provozu celkem krátce. Skladba reakcí je pestrá, jsou mezi nimi pochvalné, například na přívětivé prostředí úřadu, ochotný a odborný přístup úředníků, rozšiřování elektronizace agend, ale samozřejmě se nevyhneme ani negativní kritice, například pokud zde klient nevyřídí svou záležitost přesně tak, jak si představuje,“ uvedla Petra Nestávalová a dodala. „Jednotlivé podněty vyhodnocujeme, pozitivní reakce nám dávají najevo, že úřad funguje tak, jak má a z negativních příspěvků si bereme podněty, jak a čím můžeme chod úřadu upravit a zlepšit.“

Diskuse k článku

Pro přidávání komentářů je nutné se přihlásit / registrovat.