Jižní Čechy TEĎ - nejrychlejší zprávy z regionů
 
 
 

Kdy a kam

  • Matěj Rak

    neděle 19.5 19:00 - Blatná, Kavárna Železářství U Šulců

    Koncert.

  • Seminář argentinského tanga

    neděle 19.5 18:00 - Strakonice, Čajovna Pod Stolem

Zobrazit všechny události
 

Na táborské pasovce, aneb Proč je Tábor v komunikaci až dvanáctý

Minulou středu jsem se rozhodla, že si konečně pořídím nový cestovní pas. Léta jsem se pohybovala po Evropě s občankou, ale vnímám signály, že se situace zpřísňuje a třeba na chorvatské hranici začínají být problémy. Byly čtyři odpoledne, vyzvedla jsem si v táborské Tabačce lístek s pořadím a začala sledovat cvrkot kolem. Lidí bylo na úřadu hodně, kupodivu většinou postávali, ačkoliv mohli využít plno židlí. Na vyvolávací elektronické tabule je vidět odevšad.

 

Kolem čtvrt na pět přišla paní, které evidenční systém zahlásil, že už nebude obsloužena. Začala se rozčilovat a prohlásila, že si to úředníci za rámeček nedají, co jim poví. Přitom bylo jasné, že směs čekatelů tvoří lidé, kteří přišli jen tak, a ti, kteří se předem na přesný čas objednali elektronicky. Když se v pět odpoledne úřad zavírá a na každého klienta je zřejmě znormovaný průměr minut, těžko bude systém přijímat objednávky na termíny do devíti večer.

Na řadu jsem přišla těsně před pátou, a tak jsem měla hodinu času na to, abych pochopila, jak to chodí. Drzí a neslušní opět vítězí nad spořádanými. Nejde jen o ty, kteří dorazí, obhlédnou neutěšenou situaci a jakmile se otevřou dveře některé z kanceláří, hrnou se dovnitř se slovy "já bych jenom..." Než se stačí někdo ohradit, jsou vevnitř. Další vychytralci si brzy všimnou, že ne všichni čekající mají trpělivost. Systém co chvíli vyvolává číslo někoho, kdo to zřejmě už vzdal. Když číslo zabliká potřetí, počtvrté, vždycky se z davu někdo utrhne, kdo využije situace, vejde rychle k přepážce a uvolněné místo prostě zabere. Došlo mi, že v současném frmolu čísla uvnitř nikdo nekontroluje, protože jinak by úřednice musely člověka bez čísla přece vyprovodit.

Tady by mohla úvaha končit. Dovnitř jsem se dostala, úřednice byla rychlá, milá a profesionální. Mně ale vrtalo hlavou, jak snadno by se dali kontrolou lístků s čísly na úřadu ochránit ti slušní a že by zřejmě v těchto dnech lidé potřebovali informace, v jakém předstihu mají chodit, aby na ně systém "nevyplivl" lísteček s nemilou zprávou, že už je ten den nevezmou. Nebo jak se elektronicky objednat. Tajemník městského úřadu Lubomír Šrámek dostal moje otázky a odpověděl, že odpoví někdo odpovědný. A tak jsme v redakci čekali. Pro jistotu si stejný dotaz na radnici poslala i kolegyně.

Já jsem se ptala ve čtvrtek 22. června, do úterní novinové uzávěrky 27. června žádná odpověď nepřišla. Kolegyni taky ne. Mezitím jsem do vydání připravovala výsledky průzkumu Město pro byznys, kde se mimo jiné hodnotí také přístup veřejné správy. Jedním z kritérií byl utajený test, jak rychle radnice reaguje na e-maily občanů. Tak teď už vím, proč je Tábor ze 17 hodnocených jihočeských měst v komunikaci s občany až dvanáctý.  A postřehy z pasovky radši píšu rovnou sem na portál:

Objednávejte se elektronicky, systém na webu města Tábora je celkem návodný - pod linkem Chci si vyřídit. Hned na hlavní stránce. (Ostatně v kvalitě webu je Tábor ze 17 měst pátý...)

Nespoléhejte na poslední hodinu před koncem úřední doby. A nenechte se předbíhat! (Třeba obyčejnou vizuální kontrolu pořadových čísel na obranu těch slušných na úřadu nakonec taky zavedou...)

 

 

Diskuse k článku - 7 příspěvků
 

Další zprávy z regionu

 
 

Diskuse ke článku

Zbývá znaků: 1200
 
« Novější příspěvky 1 2  | Starší příspěvky »
  • Lubomír Šrámek 

    Reagovat

     

    Odpověď paní Kolářové s vysvětlením šla hned následující den 23.6. v 9.40 hodin z mého e-mailu. Tímto považuji její vyjádření o nepodání odpovědi za naprosto lživé.
    L.Šrámek

    Vloženo 30.6.2017 09:31:56

  • Jitka Havránková 

    Reagovat

     

    Ale jestli se člověk musí po rezervaci na internetu a příchodu na úřad pak ještě někde zadávat číslo jako na tento článek reagujou lidi na facebooku, to by asi bylo dobrý, aby to v novinách někdo vysvětlil, jak se má postupovat. To má paní pravdu.

    Vloženo 28.6.2017 08:23:02

  • Marie 

    Reagovat

     

    Co se týká kvality/přehlednosti táborského webu, řadila bych ho spíš na 17.místo ...
    Jinak úředníci MěÚ vždy fungovali a fungují skvěle, není si na co stěžovat. Co jsem ale nepobrala je systém placení správních poplatků
    Ve městě, odkud pocházím (v Táboře žiji 3 roky) vystavil úředník při podání žádosti (pas, občanka,...cokoliv) lístek na zaplacení správního poplatku a žádost byla přijata. Správní poplatek si pak občan na pokladně zaplatí jak potřebuje a s potvrzeným lístkem o zaplacení se vrací v den D až k vyzvednutí dokladu. Pokud nemá zaplaceno, doklad nedostane.
    Odpadá tak zcela nelogické běhání občanů po schodech nahoru a dolu a pak se zase musí zpětně "vlámat" do fronty za úřednicí se zaplaceným poplatkem. Drobnost v procesu, ale usnadní život všem: úředníkům, občanům i čekajícím občanům. Je to pružné a jde to rychle. Nemusí se pak na přepážce znova zdržovat.

    Vloženo 27.6.2017 22:45:29

  • Dana 

    Reagovat

     

    Taky si myslím, že rezervace je obrana proti těm oprsklým lidem, kteří předbíhají.

    Vloženo 27.6.2017 22:13:07

  • Tonda 

    Reagovat

     

    Před pár dny jsem využil rezervační systém při přepisu auta na nového majitele- vše klapalo na minuty a za 30 minut bylo vše hotovo. Člověk z Prahy, na kterého se auto přepsalo byl překvapený rychlostí služby, údajně tam je třeba si vzít dovolenou. Tedy chválím!!!

    Vloženo 27.6.2017 22:07:06

« Novější příspěvky 1 2  | Starší příspěvky »
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace