Dnes je Evropský den tísňové linky 112

Telefonní centrum tísňového volání v Jihočeském kraji funguje zatím 10 let. „Tísňová linka 112, její technologie a princip fungování se řadí mezi nejvyspělejší v Evropě. Deset let fungování systém prověřilo při mnoha událostech a systém se plně osvědčil. V současné době prochází operační řízení základních složek IZS rozsáhlou obměnou a modernizací,“ říká ředitel HZS Jihočeského kraje Lubomír Bureš.
V České republice se počátky budování linky 112 datují do roku 1996. Od 1. ledna 2003 funguje provoz linky 112 ve všech telefonních sítích na území České republiky (do této doby byla linka funkční pouze v mobilních sítích). V roce 2004 zahájilo provoz 12 krajských telefonních center tísňového volání, v roce 2005 se přidala dvě zbývající centra, a to v Hradci Králové a v Ostravě.
Kdy volat linku 112?
- Pokud potřebujete pomoc hasičů, v případě rozsáhlejších mimořádných událostí, kdy je nutná spolupráce dvou a více záchranných složek.
- Při cestách do zahraničí.
- Pokud si v krizi nedokážete vzpomenout na jiná tísňová čísla nebo si nejste jisti.
- Linku 112 mohou využít osoby nehovořící česky.
- Linka 112 je v ČR universální tísňovou linkou, jejímž prostřednictvím se lze dovolat pomoci i policie či zdravotnické záchranné služby.
Diskuse k článku