Rozbité dveře, špinavé sedačky. Na kvalitnější cestování vlakem si lidé na jihu Čech musí počkat - Jižní Čechy Teď!
Rozbité dveře, špinavé sedačky. Na kvalitnější cestování vlakem si lidé na jihu Čech musí počkat - Jižní Čechy Teď!
22. 9. 2023 13:51

Rozbité dveře, špinavé sedačky. Na kvalitnější cestování vlakem si lidé na jihu Čech musí počkat

Rozbité dveře, špinavé sedačky. Na kvalitnější cestování vlakem si lidé na jihu Čech musí počkat
Zobrazit galerii (3)
Rozbité dveře, špinavé sedačky. Na kvalitnější cestování vlakem si lidé na jihu Čech musí počkat
JIŽNÍ ČECHY - Wifi jede, klima jede, to se nám to pojede. Těmito slovy začíná nový reklamní spot Českých drah na cestování jejich vlaky. Ve videu se objevuje nový velkoprostorový vůz první třídy. O takovémto cestování si ale mohou lidé na jihu Čech nechat jen zdát. Většina rychlíkových souprav, včetně Jižních expresů je vedena starými vozy se spoustou závad. Asi nejhorší je pak situace na rychlících Rožmberk, spojujících Brno, České Budějovice a Plzeň.




 

Právě na rychlících Rožmberk dochází často k závadám dveří, které nejdou zavírat a tím dochází ke zpožďování jednotlivých spojů. Navíc jezdí tyto soupravy často špinavé. „Dokoupila jsem si cestování v první třídě, abych měla trochu pohodlí a více prostoru,“ říká pravidelná cestující Pavlína Veselá z Českých Budějovic. A pokračuje ve vyprávění. „Jezdí zde staré soupravy, což mi ale nevadí, mám ráda, když si můžu stáhnout okno a dívat se ven, ale minule jsem byla opravdu v šoku. Všechna kupé první třídy byla úplně špinavá. Závěsy, okna i sedačky. Opravdu jsem se štítila na nich sedět, natož se opřít,“ líčí svůj zážitek Pavlína Veselá.

Podobná je i situace na rychlících a zejména Jižních expresech, směřujících na Prahu. Ve vozech druhé třídy často nefunguje klimatizace, takže se zde nedá dýchat. Často jsou v soupravě řazeny staré vozy, takzvaná béčka, které nemají ani wifi, ani klimatizaci. Jejich maximální povolená rychlost je navíc nižší než u nových vozů, kvůli čemuž dochází také ke zpoždění.

„Cestuji mezi Budějovicemi a Prahou přibližně dvakrát týdně a stává se mi celkem často, že není dodrženo plánované řazení souprav. V létě docházelo často i k poruchám klimatizace, kdy jsme několikrát ve vlaku byli jako v sauně,“ přibližuje Karel Konečný z Českých Budějovic.

Podle tiskového mluvčího Českých drah Lukáše Kubáta je současná situace zaviněna nedostatkem vozů. Slibuje, že se situace zlepší v příštím roce. „Obnova vozového parku v dálkové dopravě bude probíhat v souvislosti s nasazením jednotek ComfortJet, celkem jde o 20 devítivozových jednotek, od příštího roku. V souvislosti s uvedením desítek nových vozů do provozu na zahraničních linkách, začne postupné vyřazení starších vozů z provozu a jejich náhrada modernějšími typy s klimatizací, Wi-Fi a dalším vybavením, které budou uvolněny z mezinárodních linek a částečně přesunuty na jih Čech,“ uvedl Lukáš Kubát.

René Flášar

Diskuse k článku

Pro přidávání komentářů je nutné se přihlásit / registrovat.