Úzkokolejka má oprávnění k provozu. Drezíny mohou vyjet a začít s opravami

„Naopak. Myslím si, že insolvenční správce teď bude připraven, pokud to krajský soud potvrdí, trošku s tím nějakým způsobem pohnout dál. V situaci, kdy byla firma v konkurzu, vše se připravovalo a prodávalo jako celek. Teď by se to snad mohlo udělat zvlášť. Já osobně to vidím tak, že bychom se konečně mohli někam pohnout. Protože není možné koupit to celé a nemít jistotu, že budu podporovaný nějakým veřejnoprávním subjektem. Je to hodně složitá záležitost,“ uvedl místostarosta Jindřichova Hradce Bohumil Komínek.
Spolek Jindřichohradecká úzkokolejná dráha, který založila města a obce na trati úzkokolejky, zatím na rozhodnutí krajského soudu čeká. „Na druhou stranu jsem rád, že insolvenční správce se k situaci staví tak, že se o trať stará. Už sehnal i nějaké finanční prostředky, takže trať je teď připravena k tomu, aby se mohla opravit. Dceřiná společnost Správa úzkokolejných drah navíc už získala od drážního úřadu oprávnění, takže tam jsme se také posunuli. Bezpečnost trati ale není pořád taková, aby se na ní dalo jezdit,“ dodal místostarosta.
Trať úzkokolejky, která vede z Jindřichova Hradce do Nové Bystřice a také do Kamenice nad Lipou, by mohla být provozuschopná do konce letošního roku. „Na základě toho se teď sestavují rozpočty jak obcí, tak i krajů. Je tedy potřeba o situaci na úzkokolejce hodně mluvit. Náš spolek se do toho chce hodně zapojit. Chceme ve spolupráci s případným novým dopravcem připravit jízdní řády. Na jejich základě pak můžeme předběžně vypočítat, kolik bude na obsluhu potřeba finančních prostředků,“ poznamenal Bohumil Komínek.
Začíná se uvažovat také o tom, že by se úzkokolejka měla do budoucna provozovat v rámci cestovního ruchu. „Dopravní obslužnost jako taková by byla obsažena jen minimálně. Tak jsme to předjednávali na Jihočeském kraji. Kraj Vysočina nás ještě čeká. Je potřeba, aby všichni mysleli na to, že pokud budeme chtít v příštím roce jezdit, musí se na to peníze vyhradit už letos. Nyní je potřeba především opravit nebezpečné úseky, takže mohou vyjet drezíny a začít trať udržovat,“ připomněl místostarosta s tím, že jejich rychlost může byt maximálně třicet kilometrů za hodinu. „Po opravě by se pak rychlost mohla zvedat. Důležité ale je, že tuto chvíli je možné trať začít opravovat a udržovat ji,“ doplnil.
Diskuse k článku