3. 3. 2018 8:08

Ve Frymburku se rozhodovalo o přívozu do Frýdavy

FRYMBURK - Nejrušnějším bodem středečního zasedání zastupitelů ve Frymburku u Lipenského jezera bylo rozhodování o provozování místního přívozu, který spojuje Frymburk s Frýdavou na opačném břehu. A to na příštích pět let. Starosta Oto Řezáč sdělil, že o pronájmu by mohl rozhodnout sám, protože v městysi plní starosta funkci rady obce a rozhodování o pronájmech náleží radě, ale vzhledem k citlivosti tématu přenechává rozhodnutí všem zastupitelům.

Zájemci byli původně čtyři, mezi nimi i provozovatel lodní dopravy na Lipenské přehradě. Městys Frymburk se přiklonil k tomu, že monopol dopravce a provozovatele přívozu by nebyl zdravý. Přívozy jsou na jezeře celkem tři. 

Do konečného finále tak postoupil stávající provozovatel Jindřich Bouchal a společnost ATZ Global z Frymburku. Pro tu se nakonec zastupitelé poměrem pěti hlasů ke dvěma rozhodli. 

Společnost ATZ Global vlastní frymburská podnikatelka Jitka Mydlilová s partnerem Antonínem Labajem. Ten je frymburským zastupitelem a v dané věci tedy nehlasoval. Společnost provozuje ubytovací služby, autodopravu a jak říká jednatelka Jitka Mydlilová, chce v příštích pěti letech vylepšit i přívoz vybudováním toalet a zázemí nejen pro čekající pasažéry, ale i pro posádku. Z Frymburku na Frýdavu a zpět se převáží na 70 000 lidí ročně a přívoz vozí i automobily. 

Spor se na zastupitelstvu již při předchozím jednání rozhořel o stav lodi a také o dostatek kvalifikované posádky. Zatímco zástupci společnosti ATZ Global poukazují na to, že stávající provozovatel Jindřich Bouchal investuje do lodi minimálně a celý přívoz si vyžaduje investice, Bouchal se ohrazuje, že loď má technickou prověrku ještě na dva roky a naopak zdůrazňoval, že pokud dostane přednost společnost ATZ Global, nebude mít kvalifikovanou posádku. Tato společnost nabídla pro případ vítězství v soutěži práci všem stávajícím pracovníkům na přívozu, někteří projevili vůli pokračovat i u jiného provozovatele, ale těsně před vypjatým hlasováním například kapitáni tento úmysl vzdali. ATZ Global má za to, že to bylo ovlivněno konkurenčním uchazečem a nakonec tedy kapitány sehnala až na Labi a to zas bylo argumentem pro protistranu, že nebudou mít zkušenosti s plavbou na jezeře a jsou už v důchodovém věku. Boj o zakázku byl zkrátka urputný. 

Frymburští zastupitelé se nakonec rozhodli pro změnu – přívoz na Frýdavu bude příštích pět let provozovat společnost ATZ Global. Má roční garanční lhůtu, po které se teprve smlouva uzavře definitivně na zbytek období. Lhůta by platila pro kteréhokoliv provozovatele.  

Libuše Kolářová
Libuše Kolářová

Diskuse k článku

Pro přidávání a zobrazení komentářů je nutné se přihlásit / registrovat.