V pěší zóně v historickém centru Písku bude platit přísnější režim pro parkování


Krok, který schválila rada města na svém říjnovém jednání, má za cíl zlepšit bezpečnost a kvalitu života v centru města. Navazuje jím i na koncepci pohybu vozidel a občanů v historickém jádru. „Tato změna je reakcí na dlouhodobý převis poptávky po parkovacích místech, který v posledních letech vedl k nadměrnému zatížení pěších zón auty. Dlouhodobě jsme v pěší zóně Jih čelili problému nadměrného počtu vozidel. Parkovacích míst je zde 35, ale bylo vydáno přes 80 parkovacích karet, což vedlo k přeplnění zóny a ke konfliktům mezi řidiči a chodci,“ řekl místostarosta Josef Soumar. „Ulice jako Drlíčov, jedna z historicky nejcennějších v Písku, se často stávaly místem, kde auta stála i tam, kde neměla. Tuto situaci bylo nutné změnit,“ poznamenal. Pravidla pronájmu parkovacích míst bude schvalovat rada města na některém z dalších jednání. O jejich podobě budou obyvatelé včas informováni.
Nová pravidla přinesou několik zásadních změn. Parkovací místa v ulicích Fráni Šrámka, Bakaláře a Hradební budou pronajímána, což umožní transparentní přidělení míst a omezí zbytný pohyb aut v těchto ulicích. Parkování v malé pěší zóně na Fügnerově náměstí, která je součástí pěší zóny Sever, bude řešeno samostatně podle stejných principů, jaké budou zavedeny v zóně Jih. Tedy i zde bude možnost pronájmu parkovacích míst. Instalace parkovacích automatů zde není ekonomicky reálná. V ulici Drlíčov nebude od 1. ledna možné parkovat vůbec.
„Chceme tímto krokem přispět k uklidnění dopravy v těchto částech města a zároveň podpořit zdravější a atraktivnější prostředí pro obyvatele i turisty. Tato část Písku je historicky a architektonicky cenná, a proto si zaslouží zvláštní péči,“ dodal Josef Soumar. V budoucnu se plánuje rekonstrukce povrchů ulic, zejména na Drlíčově, což také přispěje k vylepšení prostředí a komfortu pro chodce i návštěvníky.
Diskuse k článku