Podle spokojenosti pacientů je hradecká nemocnice třetí nejlepší v republice


„V letošním roce jsme se zapojili do projektu ministerstva zdravotnictví nazvaného Národní hodnocení spokojenosti pacientů, jehož cílem je zvyšování kvality a bezpečí poskytované zdravotní péče. Průzkum probíhal na vybraných odděleních formou anonymního standardizovaného dotazníku, který byl potom vyhodnocen jednotnou metodikou, aby se dala data porovnávat se všemi ostatními nemocnicemi,“ zmínila auditorka ošetřovatelské péče v Nemocnici Jindřichův Hradec Martina Jandová.
Do průzkumu se zapojilo na sedm set pacientů, kteří byli v hradecké nemocnici hospitalizováni. Hodnotili například kvalitu komunikace s personálem, otázky směrovaly i na to, zda se pacienti cítili v bezpečí, jak bylo respektováno jejich soukromí nebo jak nemocnice spolupracovala s jejich rodinami. Celkem 35 otázek vyplňovali i pacienti v dalších patnácti nemocnicích. Ta jindřichohradecká získala třetí nejlepší hodnocení.
„Dá se říct, že ve všech kategoriích jsme měli vyvážené hodnocení. Nikde nebylo hodně nízko. Spokojenost se průměrně pohybovala kolem pětadevadesáti procent. Jsme za to moc rádi, je pro nás potěšující, že jsme byli takto vysoko pacienty hodnoceni. Ale samozřejmě se budeme snažit péči dále zlepšovat,“ dodala auditorka.
V Národním hodnocení spokojenosti pacientů získala Nemocnice Jindřichův Hradec celkem 95,78 procenta a známku 1,17. Nejméně procent obdržela v kategorii tělesného pohodlí (93,53%) a nejvíce naopak za citovou oporu a zmírnění strachu a úzkosti (97,29%).
Diskuse k článku